Višegodišnji bum prodaje električnih vozila na njemačkom tržištu vjerojatno se bliži kraju. Rast cijene električne energije i povlačenje državnih poticaja nisu jedini razlozi.
Njemački stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhöffer sljedeće godine očekuje dramatičan pad prodaje e-vozila na 362.000, sa 720.000 jedinica u 2022. To će značiti i prepolovljenje tržišnog udjela novih e-vozila, sa 27,8 na 14 posto.
Ključni faktori pada prodaje su povlačenje dijela subvencija za nova vozila i enormno poskupljenje struje, rekao je Dudenhofer.
Centar za automobilska istraživanja (CAR) pak predviđa prodaju 484.000 novih električnih vozila, s tržišnim udjelom od 21,3 posto, prenosi Seebiz.
Savezna vlada iduće će godine potpuno ukinuti subvencije za plug-in hibride, a za čisto električne automobile postojeće subvencije od 7.500-9.000 smanjit će se na 4.500-6.750 eura.
Povrh toga, fond za te subvencije je zaključan i, prema procjeni CAR-a, bit će ispražnjen krajem 2023. godine. Od septembra iduće godine država će ukinuti i premije za službena vozila.
Osim toga, cijena struje od početka godine gotovo je utrostručena, a poskupljuje i proizvodnja baterija, upozorava Dudenhofer.
Za razliku od vodećih tržišta za e-automobile, Kine i SAD-a, Njemačka se bori u transformaciji transportnog sektora, dodao je stručnjak. Predlaže da država premije za inovacije isplaćuje duže od planiranog.
Oporavak će biti teško prije 2025. godine i povećanjem proizvodnje litij-ionskih baterija u Europi, masovnijom proizvodnjom električnih vozila i jeftinijom strujom.