Poslovanje Atlantic Grupe pokazalo je tokom prvih devet mjeseci 2020. godine visok nivo stabilnosti, uprkos ekonomskim poremećajima uzrokovanim pandemijom COVID 19.
Kompanija je ostvarila 518,3 milliona EUR prihoda od prodaje, što na istoj osnovi predstavlja pad od 3,1% u odnosu na 2019, ali kada se u obzir uzmu u međuvremenu dezinvestirani dijelovi poslovanja prihod je ostao na nivou prvih devet mjeseci lani.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 78,1 million EUR i niža je za 7,7%, dok je bez jednokratnih stavki rasla 2,4%. Neto dobit iznosi 41,2 milliona EUR i bez jednokratnih stavki raste 5,6% u odnosu na prvih devet mjeseci 2019, dok nominalno bilježi pad od 12,7%.
“Atlantic Grupa se pokazala otpornom na krizu, ponajprije zahvaljujući kvalitetnoj strategiji, raznolikom portfoliju proizvoda i izuzetnom angažmanu cijelog sistema, te smo u prvih devet mjeseci ostvarili odlične poslovne rezultate. Iako je neizvjesnost oko daljeg razvoja i posljedica pandemije izrazito velika, vjerujem da će nam snaga naših brendova, sposobnost i predanost naših zaposlenika, stabilna finansijska pozicija, te rekordno niska zaduženost omogućiti da nastavimo u tom smjeru. Naši prioriteti ostaju isti – održavanje pozitivnog zdravstvenog biltena naših zaposlenika, osiguranje nesmetanog nastavka proizvodnje i kontinuirano snabdijevanje naših kupaca i potrošača, te društvena odgovornost u najširem smislu“, komentarisao je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.
Najviše rasli Argeta, Farmacia i Donat Mg
Najveći rast prihoda od prodaje u prvih devet mjeseci ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 14,5%, apotekarski lanac Farmacia s rastom od 3,7% i Donat Mg s rastom od 3,2%. Kafa se sa 106,9 milliona EUR prihoda od prodaje, što čini 20,6% udjela u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u prvih devet mjeseci ostvarila je blagi pad od 1,9%, primarno uslovljeno značajnim padom potrošnje u kanalu ugostiteljstva. Među tržištima najznačajniji rast ostvarila su ključna zapadnoevropska tržišta, uključujući Austriju kao najveće među njima, a rast su ostvarila i tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,1%, a brendovi principala u distribuciji 27%. Apotekarski lanac Farmacia čini 8,9% ukupnog prihoda.
Valja istaknuti kako su od marta na ovamo, osim direktnog uticaja pandemije na prihode, rezultati kompanije opterećeni sa 5,1 million EUR jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije tijelima i institucijama koje koordiniraju aktivnosti suzbijanja zaraze u čitavoj regiji (3,7 milliona EUR), kao na i druge operativne troškove vezane uz sprječavanje širenja pandemije. Stabilna finansijska pozicija, optimizacija poslovnih procesa i kvalitetno strateško upravljanje omogućili su Atlantic Grupi da održi sigurnost radnih mjesta, aktivno se uključi u pomoć zajednici u borbi protiv koronavirusa, poveća zadovoljstvo i angažiranost zaposlenika u novonastalim uslovima rada, te održi rezultate s minimalnim negativnim posljedicama.