Neki brodovi ipak neće moći ispod Pelješkog mosta!?

0

Evropska komisija je u srijedu dodijelila 357 miliona eura za projekt izgradnje Pelješkog mosta, koji će povezati najjužniji dio Hrvatske zemlje s ostatkom zemlje.

U izgradnji Pelješkog mosta Evropska unija će finansijski učestvovati sa 85 posto ukupne cijene projekta.

Pelješki most bit će visok 55 metara i dug 2,4 kilometra, a imat će četiri prometne trake. Očekuje se da će radovi biti završeni 2022. godine. Iz Hrvatske navode kako će most skratiti putovanje od Dubrovnika do Splita te da će neometana povezanost znatno koristiti turizmu i trgovini, navodi N1.

Pelješki most je, od samog nastanka ideje o izgradnji, postao predmetom spora između Hrvatske i BiH, zbog strana bh. strane da će izgubiti pristup otvorenom moru.

Spor je, izgleda, riješen, a most će se graditi, nakon što su prihvaćeni prijedlozi bh. strane o dimenzijama mosta i plovnog puta.

Hrvatska strana je bila predložila visinu od 45 metara. Bh. strana je predložila 55 metara i to je prihvaćeno. Plovni put od 180 metara hrvatske strane nije prihvaćen, a prihvaćen je prijedlog bh. strane od 200 metara plovnog puta. U praktičnom smislu, to podrazumijeva da će most imati visinu 56 metara, jer 55 metara je traženo, a 56 metara je stvarna visina. Rasponi između stupova su 280 metara. Dakle, sa stanovišta Ministarstva prometa i veza BiH, tehničkog pristupa, tu više ne postoje prepreke, ocijenio je Igor Pejić, sekretar Ministarstva prometa BiH.

No, stručnjak Ševal Kovačević kaže da „najprije treba izvršiti razgraničenje, pa tek graditi most“.

Navodi kako je najavljeni iznos za izgradnju premali, te da će Hrvatska pokušati dodatno smanjiti visinu mosta. Za najavljene dimenzije mosta smatra da nisu odgovarajuće. Kako izlaz na otvoreno more ne bi bio ugrožen, most mora imati sljedeće dimenzije:

Glavni raspon 500 metara i plovna visina 60 metara. Odakle Hrvatskoj pravo da ograniči koja će plovila ploviti ispod mosta? Pa će odobriti da ispod mosta prolaze mala plovila poput brodica i jahti, pa poneki kruzer. A s druge strane da zabrani pristup teretnim brodovima i brodovima s ukapljenim plinom.

Kako su za N1 potvrdili iz Ministarstva prometa i veza BiH , dokument u kojem će se naći informacije i zaključci u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta trebao bi se naći na jednoj od narednih sjednica Vijeća ministara.

Izglasavanjem ovog dokumenta, Bosna i Hercegovina bi i službeno dala saglasnost za izgradnju Pelješkog mosta.