Najstarija auto kompanija na svijetu lansirala novi model

0

Tačno 211 godina i tri dana nakon osnivanja marke Peugeot, 29. septembra 2021, u Stellantisovoj fabrici u Miluzu, sa proizvodnih traka se “zakotrljao” novi Peugeot 308.

S obzirom da postoji od 26. septembra 1810, Peugeot je najstarija kompanija na svijetu koja i dalje proizvodi automobile.

Doduše, Peugeot je motorna vozila počeo da izrađuje 1891, prije “samo” 130 godina, u trenutku kada je kompanija pod ovim imenom postojala već 81 godinu.

Tog 2. oktobra 1891. Peugeot je isporučio prvo putničko vozilo privatnoj osobi – gospodinu Poupardinu, koji je svoj automobil naručio 27. avgusta iste godine. Bio je to automobil sa 4 sjedišta i Daimlerovim motorom od 2 KS.

Tokom 211 godina ime i proizvodi marke Peugeot ušli su u milione domova u obliku automobila i motocikala, ali i raznih alata, radioprijemnika, mašina za šivenje, miliova za kafu, a neki od tih proizvoda postali su pravi klasici.

Novi Peugeot 308

Danas je Peugeot prisutan u više od 160 zemalja. Mada se svijet značajno promijenio za 211 godina, tempo promjena drastično se ubrzao u posljednjoj deceniji.

Digitalizacija i nevjerovatan nivo povezivanja doveli su do novih načina razmišljanja, novih načina potrošnje i novih načina kretanja.

Osim toga, danas 70 posto modela francuskog brenda nudi jednu ili više elektrifikovanih verzija.

O novom modelu 308

Ispod karoserije treće generacije 308-ice je EMP2 mehanička platforma, koja je omogućila povećanje međuosovinskog rastojanja za 55 mm u odnosu na prethodnika, dok je ukupna dužina veća za 110 mm.

Istovremeno, vozilo je sada niže za 20 mm, što automobilu daje elegantnije proporcije.

Putnička kabina je sada komfornija, naročito za one koji sjede pozadi, ali je danak platio prtljažnik koji je sa 420 smanjen na 412 litara.

Novi 308 naslijedio je od drugih Peugeot modela tzv. “očnjake”, odnosno, LED dnevna svjetla u obliku izduženih, vertikalno orijentisanih traka.

Što se tiče gavnih farova, LED tehnologija će biti standard na 308-ici, a skuplje verzije će imati Peugeot Matrix LED farove.

Pozadi su takođe LED stop svjetla, u vidu tri zakošene linije koje su karakteristične za modele francuskog proizvođača.

Ponuda boja spoljašnjosti je obogaćena novim nijansama: Olivine Green, Bianca White, Cumulus Grey, Nera Black, Pearlescent White, Vertigo Blue i Elixir Red. Peugeot 308 pokreću poznati motori PSA grupe.

Osnovu konvencionalne ponude čini 1.2 litarski trocilindarski turbobenzinac koji se nudi sa 110 i 130KS, s tim da se snažnija verzija nudi samo u kombinaciji s 8-stepenim automatskim mjenjačem, a tu je i 1.5 litarski četvorocilindarski turbodizelski motor sa 130 KS.

Odgovor na sveopštu elektrifikaciju su dvije “plug in” hibridne verzije čiji elektromotori u kombinaciji sa benzinskim motorom proizvode 150 i 180KS.

Izvor: Nezavisne novine