Montenegro Airlines nabavlja još jedan avion

0

“Montenegro Airlines” je objavio konkurs za nabavku jednog aviona Embraer E195, koji može biti korišten (ne stariji od 2007.) ili nov, sa isporukom do aprila 2020. Ugovor o lizingu će biti na rok od tri godine, uz mogućnost produženja pod istim uslovima.

Avion će biti u konfiguraciji od 116 sjedišta kao i svi ostali E195 koji su sada u floti.

Lizing ugovor ima ograničenje na 2.400 blok sati ili 2.030 sati leta godišnje. Prihvatit će se ponuda sa najnižom cijenom lizinga. Rok za dostavljanje ponuda je 22. novembar ove godine, piše “Tango six”.

U posljednjoj godini E195 u floti Montenegra su imali između 1.703 i 1.910 sati leta godišnje, zbog čega se pretpostavlja da će kompanija više koristiti novi avion, tj. da će isti imati više frekvencija tokom godine.

Kompanija trenutno ima pet Fokkera F100, od kojih su četiri prizemljena i jedan i dalje služi za operacije. Montenegro teži da proda svih pet F100 odjednom, pri čemu će jedan F100 letjeti cijelu sezonu 2020. i potom nakon sezone cijela flota ide u prodaju.

Od četiri prizemljena aviona tri nisu u letnom stanju, a jedan jeste, ima resursa taman za ferry do novog kupca, pa se neće koristiti tokom ljetne sezone.

Kompanija pregovara sa Qantasom i jednom kazahstanskom kompanijom o prodaji flote F100, piše Alen Šćuric za “Tango six”. Uz to kompanija u floti ima tri E195LR, od kojih je jedan u vlasništvu (još se otplaćuje kredit), a dva su u lizingu od GECAS.

Iako je kompanija razmišljala i o većim uskotrupcima (A320 i 737) ipak je analizom ustanovila da je E195 idealan za crnogorsko tržište i tu je potpuno u pravu. Ujednačavanje flote svakako jeste odličan potez kojim bi kompanija mogla postati profitabilna u narednih par godina.

Kompanija ima planove nabavke i petog E195 u 2021. koji bi mogao biti E1 ili E2, iako bi trebalo da razmisli da peti avion bude manji E170 ili E175 koji bi omogućio isplativije letenje zimi, nove zimske linije i/ili povećanje frekvencija, kao i povećanje frekvencija na ljetnim letovima prema strateški bitnim tržištima, dok bi se preostali avioni koristili za frekventnije linije zimi (Beograd, Moskva), te sve ostale linije i čartere ljeti.