Loreal kupuje brendove Keringa vrijedne 4 milijarde eura

0

Francuska luksuzna grupacija Kering postigla je dogovor vrijedan četiri milijarde eura o prodaji svog kozmetičkog odjeljenja kompaniji Loreal.

Dogovor obuhvata prodaju luksuzne parfemske kuće “House of Creed”, kao i izdavanje 50-godišnjih licenci za razvoj i prodaju kozmetičkih proizvoda pod brendovima Gucci, Botega Veneta i Balensiaga.

Tim potezom novi izvršni direktor Keringa Luka de Meo pokrenut će prvu veliku reorganizaciju kompanije, a sporazum uključuje prava na razvoj proizvoda pod imenom brojnim luksuznim brendovima, piše Financial Times.

Loreal će u okviru sporazuma plaćati udio za korišćenje licenci, saopštio je Kering, prenosi Tanjug.

Zaključenje transakcije očekuje se u prvoj polovini 2026. godine i predstavlja zaokret u strategiji Keringa, koji je prethodno najavljivao planove za samostalni razvoj svog kozmetičkog portfolija.

Posrnuli konglomerat

Riječ je o jednoj od prvih ključnih poslovnih odluka Luke de Mea, bivšeg direktora Renoa koji je u septembru preuzeo kormilo Keringa sa zadatkom da revitalizuje posrnuli luksuzni konglomerat.

Keringove dionice su od juna, kada je najavljena de Meova imenovanje, porasle za više od 60 posto.

Loreal već posjeduje veliki broj brendova iz oblasti kozmetike, uključujući Maybelline, Garnier, Lancome CeraVe, Vishy, kao i licence za parfeme modnih kuća Prada i Saint Laurent.

Kering, koji stoji iza nekih od najpoznatijih luksuznih brendova na svijetu, posljednjih godina bilježi slabije rezultate u poređenju sa konkurencijom, prije svega zbog pada prodaje brenda Gucci, koji je najvažniji izvor prihoda i profita ove grupacije.

– Ovo strateško partnerstvo predstavlja odlučan korak za Kering – izjavio je de Meo i dodao da će “udruživanjem snaga s globalnim liderom u kozmetici omogućiti snažniji razvoj ovih brendova i skaliranje poslovanja”.