Lidl ne kupuje Konzum, ali evo ko bi mogao

0

U bh. medijima danas se ponovo pojavila informacija da će njemački gigant Lidl navodno preuzeti neke objekte Konzuma u Sarajevu i na taj način ući na tržište BiH.

Ove špekulacije i ranije su se pojavljivale a negirali su ih i jedan i drugi lanac. Danas smo razgovarali sa izvorom iz uprave Konzuma koji nam je kazao da se po tom pitanju ništa nije promijenilo, odnosno da nema ni govora o tome da će Lidl preuzeti neke Konzumove radnje.

No, nije isključio da će hrvatski trgovinski lanac ići na prodaju. Naprotiv, kazao je da je takav scenarij sasvim izgledan. Međutim, naglasio je da to može biti isključivo na nivou koncerna koji obuhvata tržište cijelog regiona, a nikako na način da se radnje prodaju pojedinačno. 

Kada Konzum bude na prodaju, onda će se naći partner, koji mora biti velika svjetska kompanija, koji će preuzeti kompletan lanac trgovina. S obzirom na probleme matične kompanije Agrokora, ogromne dugove, kao i na činjenicu da konkurencija preuzima sve veći dio kolača u BiH, Hrvatskoj i drugim državama, ne treba isključiti mogućnost prodaje“, kaže naš sagovornik.

O Lidlu se u tom smislu ne može govoriti jer njemački lanac ima svoju strategiju kada ulazi na strana tržišta, a to je da gradi svoju mrežu objekata, što sada naprimjer radi u Srbiji.

On ističe da bi, prema nekim dosadašnjim analizama, u slučaju prodaje najvjerovatniji kupac bio britanski lanac Tesco.

Tesco je najveći lanac u Britaniji i među pet najvećih u svijetu. 

Ovaj region mu nije stran jer već ima trgovine relativno blizu, u Mađarskoj, Slovačkoj, Češkoj i Poljskoj. Osim toga, Tesco ulazi na strana tržišta upravo akvizicijama, odnosno kupovinom postojećih maloprodajnih lanaca koji mu odgovaraju. 

Tesco je, naprimjer, svojevremeno pokrenuo biznis u Češkoj tako što je kupio prodavnice američkog lanca Kmart's, u Mađarskoj tako što je kupio lanac S-Market. U Kini je kupio lanac Hymall, u Južnoj Koreji E-Land itd.

Konzum je na nivou grupacije nedavno proveo modernizaciju svojih ključnih tržnih centara čime ih je praktično doveo na nivo kojeg se ne bi postidjeli ni veliki svjetski lanci. 

Neki u tome vide dodatni dokaz da se priprema teren za preuzimanje od strane nekog svjetskog giganta. 

(J.P.)