Do kraja 2017. tender za prvu dionicu Koridora 5C kroz RS

0

Među infrastrukturnim projektima koji su 12. jula predstavljeni na Samitu lidera zemalja Zapadnog Balkana i Evropske unije, bio je i projekat izgradnje prve dionice autoputa Koridor 5C na teritoriji Republike Srpske.

Riječ je o trasi dugoj 6 kilometara, koja se veže na most Bosna kao krajnju tačku autoputa 9. januar (Banjaluka – Doboj), nastavlja ka gradu Doboju, odnosno do petlje Rudanka u naselju Kostajnica, piše ekapija.

Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić nedavno je rekao da je saobraćajnica koja spaja autoput Banjaluka – Doboj sa trasom Koridora 5C, trenutno “najzreliji” infrastrukturni projekat u RS, a njegova vrijednost je 70 mil EUR.

Iz preduzeća Autoputevi RS, koje je investitor i sprovodi sve prodecure u vezi sa ovim projektom, rekli su za eKapiju da uveliko rade na pripremama za finansiranje i početak realizacije.

U toku je postupak eksproprijacije, kao i izrada tenderske dokumentacije. Do kraja godine planirano je i raspisivanje međunarodnog poziva za dostavljanje ponuda za projektovanje i izgradnju autoputa na pravcu od petlje Johovac do petlje Rudanka – kažu iz Autoputeva RS.

Iz tog preduzeća ističu da su već preduzeli aktivnosti na pripremi i realizaciji kreditnog sporazuma sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), a u međuvremenu je podnesena i aplikacija za grant kod Finansijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Prema informacijama koje smo dobili iz Autoputeva RS, taj grant je izvjestan.

Aplikacija podnesena WBIF i grant su, načelno, odobreni.

Ministar Neđo Trninić najavio je nekoliko dana pred održavanje Samita o Zapadnom Balkanu u Trstu, da očekuje da pregovori za grant od 14 mil EUR budu završeni na tom događaju, čime bi bio osiguran dio novca za novu trasu autoputa kroz RS.

– Nadamo se da ćemo u Trstu dobiti podršku i da će nam biti odobrena grant od 14 mil EUR. Razgovaraćemo i o nekim budućim projektima – rekao je Trninić.

Iz Autoputeva nam, međutim, nisu potvrdili da je RS dobila novac za najaktuelniji infrastrukturni projekat, ali su zadovoljni onim što se postiglo.

– Možemo da vas obavijestimo da smo zadovoljni ishodom Samita, te da nastavljamo sa započetim aktivnostima na realizaciji projekta.

Rokovi za ovaj projekat zasad nisu definisani, kažu u preduzeću Autoputevi RS, budući da je tek u planu raspisivanje tendera za izvođača radova.

– S obzirom na to da planiramo objaviti tender do kraja godine, može se očekivati da prvi radovi počnu u narednoj građevinskoj sezoni. Pošto će pomenuta dionica autoputa biti građena kreditom EBRD-a, JP Autoputevi RS, kao investitor projekta, dužan je da raspiše međunarodni poziv za dostavljanje ponuda.

Saobraćajnica duga 6 kilometara povezaće ujedno i novoizgrađeni autoput Banjaluka – Doboj sa gradom Dobojem, dok je ukupna dužnina Koridora 5C kroz Republiku Srpsku 46,6 kilometara.

Saradnja sa Kinezima

Inače, Autoputevi RS vode pregovore sa nekoliko kineskih kompanija o izgradnji autoputeva na području Republike Srpske. Sa kompanijom Sinohidro otišlo se najdalje u razgovorima, jer je već potpisan komercijalni ugovor i urađena sva neophodna studijska i planska dokumentacija za autoput Banjaluka – Mliništa.

U prvoj fazi gradilo bi se 62 kilometra na pravcu od Glamočana do puta AVNOJ-a, a poslije toga bi se išlo dalje do Mliništa i granice sa Federacijom BiH. Kako navode iz Autoputeva RS, komercijalni ugovor i ostala dokumentacija proslijeđena je na evaulaciju kineskoj Exim banci, od koje očekuju poziv na završne pregovore.

Osim toga, Autoputevi rade na realizaciji još jednog projekta sa kineskim partnerima i to izgradnji autoputa Banjaluka – Prijedor. Riječ je o kompaniji China Shandong International Economic & Tehnical Cooperation Group LTD, koja je, takođe, zainteresovana za rekonstrukciju željezničke pruge na istom pravcu.

(Izvor: ekapija)