Zagrebački javni prijevoz uskoro bi mogao doživjeti jednu od najvećih transformacija u svojoj historiji. U naselju Podsused, u Kovinskoj ulici 32, počinje izgradnja mega-punionice za električne autobuse – projekta koji će donijeti potpuno novi standard održivog saobraćaja u glavnom gradu Hrvatske.
Riječ je o najvećem terminalu za punjenje električnih autobusa u Hrvatskoj, a posao vrijedan gotovo 9,8 miliona eura (s PDV-om) dobila je renomirana kompanija Končar.
Zanimljivo je da je Grad Zagreb ovom nabavom uštedio više od polovine iznosa, jer je procijenjena vrijednost projekta iznosila čak 20,2 miliona eura.
Velika ušteda i jaka konkurencija
Uz ponudu Končara, pristigle su još tri valjane ponude:
- Zajednica Riko–Duplico: 9.980.539,99 eura
- Hitachi Energy: 12.797.857,13 eura
- Intis Engineering: 14.366.250 eura
Končar je ponudio najnižu cijenu i dobio posao prema kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude.
Projekat se finansira kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO), a Ministarstvo privrede Hrvatske obezbijedilo je više od 21 milion eura za modernizaciju ZET-ove flote električnih autobusa i prateću infrastrukturu.
Terminal kapaciteta 124 autobusa
Novi terminal bit će ključna tačka za razvoj održive urbane mobilnosti u Zagrebu – i jedan od najvećih takvih sistema u regionu.
Planirana oprema uključuje:
- 62 dvostruka punjača
- 124 pozicije za punjenje električnih autobusa
- Softver za pametno punjenje i optimizaciju potrošnje energije
- Energetski razvod 20 kV i transformator 20/0,4 kV
- Napredne sigurnosne i tehničke sisteme (ventilacija, UPS, rasvjeta, protivpožarni sistem)
Terminal će omogućiti 24-satno punjenje vozila, čime će ZET značajno povećati kapacitet i pouzdanost električnog voznog parka, prenio je portal Bauštela.hr.
Rok izgradnje – 12 mjeseci
Cijeli projekt mora biti završen u roku od godine dana, a tokom izgradnje Autobusni servis Podsused mora ostati potpuno funkcionalan, kako javni prevoz ne bi bio poremećen.
Projekat se smatra jednim od najvažnijih koraka ka dekarbonizaciji saobraćaja u Zagrebu i ispunjavanju evropskih ciljeva za smanjenje emisija.
Električni autobusi već su postali standard u mnogim evropskim metropolama, a ova investicija omogućit će Zagrebu da uhvati korak s Berlinom, Bečom i Rimom – gradovima koji masovno prelaze na električni javni prevoz.


