Konaković: Svaki dan GRAS-u prijeti gašenje

0

Već duže vrijeme GRAS-u prijeti izuzimanje i prodaja vozila zbog velikih dugovanja Upravi za indirektno oporezivanje BiH, Poreznoj upravi FBiH, te dobavljačima.

Aukcija koja je bila zakazana za april ove godine odgođena je jer je Uprava ovog preduzeća obećala da će otplatiti dugovanja. Ukoliko bi došlo do aukcije i najavljene prodaje osam tramvaja, 10 minibusa i 18 autobusa, to bi dovelo do paraliziranja saobraćaja u Sarajevu jer preostali broj vozila ne bi bio dovoljan za normalno saobraćanje.

Vlada KS više puta je isticala da je jedan od prioriteta GRAS-a rješavanje problema javnog gradskog prijevoza. Premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković mišljenja je da GRAS-u svaki dan prijeti gašenje.

Ko će voziti građane?

– Svaki dan možemo očekivati da neko javi da GRAS-a više nema. Ko će voziti građane?! Tačno je da GRAS ne radi na velikom broju linija, ali isto tako, na velikom broju linija radi. Ipak, djeca iz Trnova dođu do neke od srednjih škola u Starom Gradu – kazao je Konaković.

Premijer ističe da su Vladi prigovarali jer kupuju nova vozila, ali da su ih morali kupovati jer GRAS to ne može sam finansirati.

– Za nas je enormni uspjeh jer smo smanjili gubitak za 1,2 miliona maraka, to je na godišnjem nivou oko 14 miliona maraka. Do kraja godine imamo nekoliko aktivnosti, penzionisat ćemo stotinjak radnika, zatvoriti tramvajska stajališta, sve su to nove investicije u GRAS. Mi smatramo da će biti značajno bolje od stanja koje smo zatekli, ne onoliko koliko Sarajevu treba, ali značajno bolje – ističe premijer.

Ipak radnici GRAS-a naplaćuju stare tužbe i uzimaju novac koji bi firmu u ovom trenutku mogao donekle spasiti.

– Ukoliko isplate tužbi budu brže od ovog što je kapacitet GRAS-a, sami će ugasiti svoju firmu – pojašnjava.

Potrebe Kantona

Premijer i Vlada KS nisu zadovoljni ni menadžmentom ovog, ali i drugih preduzeća, čime će se, kako ističe, posebno pozabaviti.

– Unutar političkih struktura razgovarat ćemo o direktorima javnih preduzeća, direktorima nekih fondova i zavoda sa kojima ja lično i Vlada nismo zadovoljni. Prezentirat ćemo zbog čega je to tako, argumentovat ćemo rezultate njihovog rada u ovoj godini koji nisu na nivou onoga što Kantonu treba – zaključuje Konaković.

Građani najviše trpe, jer je prijevoz neredovan, linije ne pokrivaju njihove potrebe, a karte moraju plaćati. (Faktor)