U posljednje vrijeme dosta smo pisali o trgovačkim lancima iz Federacije BiH, a sada ćemo pogledati kako posluju trgovci registrovani u Republici Srpskoj.
Mnogi od njih posluju i na teritoriji Federacije gdje imaju svoje prodajne objekte. Osim toga, mnogi građani FBiH kupuju u ovim lancima, npr. u Istočnom Sarajevu, pa su im oni dobro poznati, piše BiznisInfo.ba.
Najveći trgovački lanac po ukupnim prihodima je Tropic koji je lani uprihodovao oko 700 miliona KM.
To je snažan rast u odnosu na 560 miliona KM godinu ranije. Jedan od razlog za rast prihoda ove kompanije je činjenica da je firmi Tropic maloprodaja pripojen i lanac Crvena jabuka koji je posluje u Federaciji.
Ovaj lanac je prije pripajanja imao godišnje prihode od oko 80 miliona KM, ali nikad nije uspio postati profitabilan, odnosno svake godine je poslovao sa višemilionskim gubicima. Vlasnici su na kraju odlučili pripojiti ga matičnoj firmi, a brend Crvena jabuka je ostao samo kao naziv na marketima.
Iako najveći po prihodima, Tropic je ostvario najmanju zaradu od svih velikih lanaca. Ona je lani iznosila 3,1 milion KM, u odnosu na 7,8 miliona koliko je bila godinu ranije i 11,6 miliona iz 2022.
I svi drugi veliki igrači ostvarili su rast prihoda. Firma Fructa trade iz Dervente, koja upravlja lancem marketa Kort, imala je prihode od 403 miliona KM (342 miliona KM u 2023.) i dobit od 22,8 miliona, slično kao i godinu ranije.
Ovo je još jedna kompanija koja je u velikoj ekspanziji na teritoriji cijele BiH, a nedavno je otvorila veliki objekat na ulazu u Mostar.
Kompanija Leburić komerc, koja stoji iza lanca Fortuna marketa, prošle godine je imala prihode od 283 miliona maraka, za oko 21 milion više nego godinu ranije, i dobit od 17,8 miliona, skoro identičnu kao i 2023. godine. Ova kompanija stoji i iza tržnog centra Bišće park u Bihaću.
Prihodi lanca marketa AS porasli su za skoro 40 miliona maraka na skoro 183 miliona KM, dok je dobit skočila sa 5,4 na 8,3 miliona maraka.
Jedno od osvježenja na maloprodajnoj sceni je kompanija Đurić MBB, dobro poznata sarajevskim kupcima koji čestu kupuju u njihovom objektu u Lukavici. Prihodi ove firme lani su bili skoro 92 miliona KM u odnosu na 74 miliona godinu ranije. Dobit je narasla sa 7,2 na 9,7 miliona KM.
Iz svega se vidi da je tržište maloprodaje i dalje u velikom usponu, da rastu prihodi kompanija te da sve ostvaruju i značajnu dobit.
Treba naglasiti da se većina ovih kompanija osim prodajom, bavi i vlastitom proizvodnjom, odnosno da imaju i svoje brendove, uglavnom kada je riječ o prehrambenim proizvodima.