Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je u četvrtak da će u logističko-industrijskom parku CTPark u Nišu u narednih pet godina biti zaposleno 800 ljudi. Riječ je o velikoj investiciji koja dolazi kroz kompaniju Boge, nekada poznatu njemačku firmu, danas u kineskom vlasništvu.
Vučić je, tokom obilaska završnih radova na kompleksu, rekao da će po okončanju infrastrukturnih radova prostor biti dat na korištenje kompaniji Boge, koja planira instaliranje mašina tokom sljedeće godine, a zatim postepeno zapošljavanje.
– Plan je da u narednih pet godina zaposle 800 ljudi – rekao je Vučić.
On je dodao i da je CTPark do sada izgradio više od 700.000 kvadratnih metara u šest gradova u Srbiji, uz investicije veće od 360 miliona eura, čime se Niš dodatno pozicionira kao jedna od najbrže rastućih industrijskih zona u zemlji.
Ko je Boge – nekada njemačka firma, danas dio kineskog industrijskog giganta
Kompanija Boge Rubber & Plastics Group osnovana je u Njemačkoj još 1931. godine i decenijama je bila jedan od vodećih evropskih proizvođača automobilskih komponenti, posebno u segmentu:
- gumeno-metalnih dijelova,
- antivibracionih sklopova,
- plastičnih modula za autoindustriju.
Boge je bio proizvođač koji je snabdijevao gotovo sve velike svjetske autobrendove, uključujući BMW, Volkswagen, Audi, Daimler, Ford i Stellantis.
Međutim, 2014. godine došlo je do velikog preokreta: kompaniju je preuzela kineska grupacija Zhuzhou Times New Material Technology (TMT), dio ogromnog državnog konglomerata CRRC, najvećeg proizvođača željezničkih vozila na svijetu.
Time je Boge postao dio kineske industrijske mreže i dobio pristup kapitalu, novim tržištima i ubrzanim planovima globalne ekspanzije.
Danas Boge posluje u više zemalja, uključujući Njemačku, Meksiko, SAD, Brazil, Slovačku i Kinu, zapošljava više od 4.000 ljudi i razvija auto-komponente za nove generacije električnih vozila.
Zašto kineski vlasnici šire poslovanje u Srbiju?
Ulazak Bogea u Niš dio je šire strategije kineskih industrijskih grupacija da:
- šire proizvodnju po Evropi,
- budu bliže automobilskim fabrikama u EU,
- koriste logističke prednosti Srbije,
- osiguraju niže troškove rada i poslovanja,
- diversifikuju proizvodnju izvan Kine i EU.
Srbija je posebno atraktivna zbog poreskih olakšica, subvencija za zapošljavanje, tranzitne pozicije ka EU, razvijenih industrijskih zona te dostupnosti radne snage.
Boveovo postavljanje u Nišu znači da će Srbija postati dio globalnog lanca snabdijevanja za najveće svjetske auto-proizvođače.
Šta ova investicija znači za jug Srbije?
- 800 novih radnih mjesta – jedna od najvećih industrijskih investicija u Nišu u posljednjih nekoliko godina
- Visokotehnološka proizvodnja – radi se o modernoj auto-komponentnoj industriji
- Jačanje industrijske zone CTPark
- Privlačenje drugih stranih investitora – kineskih i evropskih
- Nova saradnja sa tehničkim fakultetima i srednjim školama
Niš, koji je već privukao više proizvodnih kompanija, dodatno ojačava svoju poziciju kao industrijski centar južne Srbije.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba


