Tajland je jedno od središta automobilske industrije zbog čega je dobio nadimak „Azijski Detroit“ (Detroit je centar američke auto-industrije). Tajland je trenutno 12. najveći proizvođač automobila na svijetu, a najveći u Jugoistočnoj Aziji.
Japanski proizvođači kao što su Toyota i Mitsubishi imaju fabrike u Tajlandu još od 1960-ih. Američki General Motors (GM) i Ford, kao i njemački Mercedes i BMW slijedili su njihov primjer i otvorili tvornice u ovoj zemlji.
Glasnogovornik GM-a rekao je da je fabrika na Tajlandu njihovo glavno proizvodno postrojenje za azijsko-pacifički region i da se vozila odatle izvoze u 15 zemalja, uključujući Australiju i Novi Zeland.
Kako je Tajland postao automobilski gigant?
Tajland već tri decenije ima takse od 80 posto na uvoz automobila i 60 posto na uvoz motocikala, kako bi natjerao kompanije da tu obavljaju proizvodnju.
Vlada nudi pravo vlasništva nad zemljištem stranim investitorima i jednostavno dobijanje viza i dozvola za strance. Vlasti, također, nude različite poreske podsticaje stranim investitorima.
Kompanije koje premjeste proizvodnju na Tajland osam godina su oslobođene poreza na dobit. Taj porez je generalno smanjen za 50 posto u pojedinim dijelovima zemlje, kao što je središte automobilske industrije Rayong, gdje GM i Ford imaju fabrike.
Tajland ima dobar geografski položaj s dobrim lukama i aerodromima, zbog čega je izvoz jednostavan.
Za razliku od Indonezije i drugih regionalnih tržišta, u Tajlandu se većina auto-dijelova nabavlja unutar zemlje – od oko 1.500 lokalnih dobavljača – tako da nema mnogo potrebe za uvozom.
Ugovor o slobodnoj trgovini sa devet zemalja Jugoistočne Azije je dodatni bonus, jer proizvođači plaćaju male ili nikakve takse za izvoz u regionu.
Radna snaga na Tajlandu je jeftinija od one u razvijenim zemaljama i Kini, ali ne tako jeftina kao u susjednim državama. No, činjenica da su radnici na Tajlandu kroz godine rada nakupili mnogo znanja i iskustva je presudna. Zbog toga je država zadražala investicije u ovom sektoru uprkos konkurenciji zemalja poput Vijetnama i Indonezije, koji nude jeftiniju radnu snagu.
Veliko povećanje proizvodnje
Godine 2002. Tajlandski Automobilski Institut najavio je šestogodišnji plan transformacije Tajlanda u „Azijski Detroit“. Između 2000. i 2017. proizvodnja automobila u ovoj zemlji je porasla za 383 posto.
Iako se na izvoz odnosi 60 posto, domaće tržište također jača, zahvaljujući rastućoj srednoj klasi stanovništva.
Srednja klasa u Jugoistočnoj Aziji će se više nego udvostručiti na 400 miliona od 2020, predvidjela je Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj, što predstavlja ogromnu šansu za proizvođače na Tajlandu.
Tajland se naročito specijalizirao za proizvodnju komercijalnih vozila, naprimjer kamioneta kao što su Chevrolet Colorado i Ford Ranger. Tajland je drugo najveć tržište na svijetu za kamionete, nakon SAD. Veći dio zemlje je ruralan, a kamioneti se koriste kao porodična vozila, pri čemu djeca često sjede u otvorenom stražnjem dijelu.
GM pravi samo dva vozila na Tajlandu: Colorado i Chevy Trailblazer SUV. Iz kompanije kažu da kamioneti predstavljaju 42 posto tržišnog udjela na Tajlandu.
– Od 2000. GM je investirao više od 2 milijarde dolara u proizvodne pogone u Rayongu. Nastavit ćemo s investicijama u Tajlandu – rekao je glasnogovornik kompanije.
Tajland je 2017. godine proizveo 1,2 miliona komercijalnih vozila i 818.000 putničkih auta.
S druge strane, ukupna prodaja automobila na Tajlandu u prvih pet mjeseci ove godine porasla je za 18 posto.
Šta je na horizontu?
Kako bi osigurala da i dalje bude u centru svjetske industrije, vlada želi podstaći proizvodnju elektičnih i ekoloških vozila. To je dio projekta vrijednog 45 milijardi dolara koji je odobren u februaru, a koji je poznat kao Istočni ekonomski koridor.
Sastoji se o brojnih trgovinskih i razvojnih inicijativa da se dalje ojačaju Rayong i susjedne provincije kao industrijski epicentri.
Tajland će nastaviti pružati poreske olakšice i brze vize za investitore, kao i mogućnost da iznajme zemljište na 99 godina.
Federalni tajlandski investicioni odbor predviđa da će zemlja do 2020. godine proizvoditi 3 miliona automobila godišnje, čime će doći na 8. mjesto na svijetu.
Konkurencija iz susjednih zemalja raste, iako izgledi Tajlanda ostaju pozitivni.
Indonezija bilježi stabilan rast, ali i dalje zaostaje kada su u pitanju broj proizvedenih vozila i sofisticiranost lanca snabdijevanja.
BiznisInfo