Kobe Bryant (41), košarkaš koji je tragično preminuo u nedjelju u padu helikoptera u Kaliforniji, bio je jednako uspješan na poslovnom terenu kao i na košarkašom.
Karijeru investitora i “brend-mahera” započeo je prije odlaska iz NBA-a, osnivajući 2013. godine investicionu kompaniju Bryant-Stibel s Jeffom Stibelom, osnivačem tehnološke firme Web.com.
Danas ta kompanija raspolaže s više od dvije milijarde dolara imovine. Napravili su najmanje deset uspješnih ulaganja, najviše u IT kompanije, kao što je Dell, Alibaba, gaming studio Epic Games (tvorce Fortnitea), kompaniju za digitalno plaćanje Klarna i The Honest Company, proizvođača namještaja, prenosi Novac.hr.
– Morate imati snažne preduzetnike. To je ključno za nas, mi gledamo ljude – objasnio je Bryant u intervjuu za CNBC u septembru svoju investitorsku viziju.
– Da, važno je imati povrat uloženog, zar ne? Ali takođe je važno omogućiti poduzetnicima priliku za rast i staviti ih u situaciju u kojoj mogu biti uspješni – kazao je on.
Saradnja sa Coca-Colom
Bryant je uložio milione dolara i u svoje sportsko energetsko piće Body Armor. Pokazalo se to kao njegova najbolja poslovna odluka kada je za 26 miliona dolara prodao 15 posto udjela te kompanije Coca-Coli u 2018. godini. Proizvođač pića se u to vrijeme pokušavao nametnuti na tržištu energetskih pića i poljuljati Gatorade.
Takođe, 2016. je osnovao Granity Studios, medijsku i izdavačku kompaniju koja se fokusira na kreativno pripovijedanje sporta. U okviru te kompanije napisao je kratki film pod nazivom “Draga košarka”, koji je osvojio Oscara za najbolji animirani kratki film u 2018.
– Kad Kobe na nešto stavi svoje odobrenje i stvarno te podrži kao partnera, onda svijet sporta i svi iz sportske industrije slušaju i vode bilješke – kazali su osnivači kompanije Art of Sport proizvođača za njegu kože Brian Lee i Matthias Metternich o snazi njegovog brenda.
Ugovori s velikim brendovima
S najvećim svjetskim proizvođačem sportske opreme Nikeom, Bryant je potpisao ugovor 2003. godine u vrijednosti 40 miliona dolara. Iste godine svoje su ugovore s Nikeom potpisali košarkaši LeBron James i Carmelo Anthony.
Svake godine od toga bi zarađivao oko osam miliona dolara. Nike patike s njegovim potpisom i danas se prodaju za oko 100 dolara, a neki kolekcionarski primjerci i po nekoliko hiljada dolara.
Bryant je, takođe, tokom cijele karijere imao ugovore s nizom drugih brendova, uključujući McDonald’s, Sprite, Nintendo i Turkish Airlines.