Kako da ‘prodate’ vaše poslovne ideje šefovima

0

Imate puno ideja kako da riješite neki problem i uštedite kompaniji za koju radite vrijeme i novac? Uočavate nove načine koji bi unaprijedili njeno poslovanje? Sjajno! Ali da li neko uopšte ima sluha za to? Zbog čega vaše korisne ideje ostaju neiskorištene?

Ako govorimo o manjim kompanijama, strah da se ne napravi pogrešan korak i izgubi kontrola uglavnom je razlog zbog kojeg vaše ideje ne dožive implementaciju. Sa druge strane, u velikim kompanijama je ponekad teško prevazići hijerarhijski jaz i utjecati na odlučivanje.

Iz navedenih razloga, vaš doprinos razvoju i rješavanju problema zavisi od vaše sposobnosti da interno „prodate“ svoje ideje. Možda nećete uspjeti da ubijedite top menadžment da, na primjer, promijeni organizacionu strukturu, ali sigurno možete da ih navedete da razmišljaju drugačije. Vaša ideja bit će itekako uzeta u obzir ako je predstavite na pravi način.

Kada vam se sljedeći put upali kreativna lampica, evo najboljih načina da predstavite nove ideje:

  1. Povežite ideju sa ciljevima

Vidite, naša organizacija ima ciljeve A, B, C… (npr. da poboljša timski rad, internu komunikaciju i produktivnost) i imam ideju kako da te ciljeve postignemo…“. Ako ovako otpočnete predstavljanje vaše ideje, bit će logično i puno jasnije zbog čega je treba implementirati.

  1. Spomenite lokalne rezultate koje će vaša ideja donijeti

Super je što vas vaša ideja potencijalno može lansirati u vrh svjetske scene, ali da bi bila prihvaćena, nije dovoljno da samo zvuči senzacionalno. Objasnite kako će vaša ideja da pomogne da se razvijete lokalno, jer ideje koje zvuče realno imaju mnogo veće šanse da budu prihvaćene.

  1. Identifikujte prave osobe

Nemojte da brinete da morate ubijediti apsolutno svakoga. Bitno je da se zapitate koja je najmanja količina ubjeđivanja potrebna da progurate vašu ideju ka realizaciji. Identifikujte osobe od utjecaja, fokusirajte se na one koji vam zaista mogu pomoći da implementirate ideju i razmišljajte kako da njih ubijedite.

  1. Upravljajte očekivanjima

Iako treba da budete ubjedljivi, istovremeno ne bi trebalo da otkrijete previše. Puno informacija na početku može da kreira prevelika očekivanja, pa zato pažljivo dozirajte informacije. Uvijek se držite za ono koliko ste rekli i isporučite više od toga. To je odličan način da kreirate oduševljenje.

  1. Čuvajte ideju za pravi momenat

Izvodite zaključke iz prethodnih iskustava. Svaka odbačena ideja je prilika da iz toga nešto naučite. Sаčuvаjte svoju ideju zа neki drugi put, upamtite kakve ste povratne informаcije dobili, prilаgodite je i vrаtite se sа još boljim rješenjem.

Ideje su vаžne. Bez njih kompanije ne mogu da opstanu, a biti u stanju da ubijedite druge u važnost svojih idejа može dа dovede do velikih stvаri. Zato nikada ne odustajte od svojih ideja jer oni koji mogu da prodaju svoje ideje, mogu da promijene svijet.

Hans Buster/BizLife