Crna kutija se već decenijama ugrađuje u avione, a od 7. jula 2024. takva će kontrolna kutija biti obavezna i u svim novim automobilima.
Sistem trajno bilježi podatke o vozilu, ali ih pohranjuje samo kada se pređe određeni prag aktivacije. Ako senzori otkriju nesreću, na primjer, ili ako kontrolna jedinica automobila signalizira da je sudar neizbježan. Snimke su vrlo kratke: 5 sekundi prije i 300 milisekundi nakon nesreće.
Nekoliko faktora može potaknuti snimanje. Između ostalog, promjena brzine za više od 8 km/h unutar 150 milisekundi, aktivacija zatezača sigurnosnih pojaseva, detonacija zračnih jastuka, aktivacija aktivnog poklopca motora (ako su auti opremljeni tim sistemom) i stražnji sudar, piše Njemački autoklub (ADAC).
EDR je obično dio upravljačkog modula zračnog jastuka, s obzirom na to da ionako prenosi informacije senzora ubrzanja. Podaci se pohranjuju samo lokalno u vozilu, dakle ne smiju biti dostupni putem online veze. Podaci se mogu očitati putem sučelja ugrađene dijagnostike (OBD) ili putem upravljačke jedinice zračnog jastuka ako je OBD uništen u nesreći.
Podaci koji se pohranjuju su brzina vožnje, položaj papučice gasa, broj okretaja motora, aktivnost ABS-a i kontrole stabilnosti, kao i ugao upravljanja. U slučaju nesreće, između ostalog se bilježe promjene u uzdužnoj i bočnoj brzini, status sigurnosnih pojaseva vozača i suvozača, svjetlo upozorenja zračnih jastuka i vrijeme aktiviranja zračnih jastuka, prenosi Hak revija.
EDR podaci obično se čitaju po nalogu suca ili državnog tužilaštva. Zatim se upućuje vještak da razjasni nesreću. Vozač ne mora uvijek dati dopuštenje za to.
No može se dogoditi da interes krivičnog progona prevlada nad interesom zaštite osobnih podataka. To može biti slučaj, na primjer, ako je potrebno razjasniti kako je došlo do nesreće s teškim povredama i/ili smrtno stradalim osobama.