Još jedna NATO članica kupiće turske dronove

0

Latvija je nagovijestila da bi mogla biti druga država članica Evropske unije i NATO-a koja će kupiti turske naoružane bespilotne letelice (UAV) koja na terenu bilježe uspjehe nakon prošlomjesečne kupovine od strane Poljske.

Delegacija koju je predvodio zamjenik premijera i ministar obrane ove zemlje Artis Pabriks doputovala je u ponedjeljak u Tursku kako bi razgovarala o daljnjoj saradnji u odbrani i razvoju njihove vojne industrije.

Delegacija je boravila u posjeti istraživačko-razvojnim i proizvodnim pogonima turskog giganta koji pravi bespilotne letjelice Baykar Makina u glavnom gradu Ankari. “Turska industrija ima najviše svjetske standarde u istraživanju i razvoju, a to izuzetno cijenimo kao članica NATO-a”, rekao je Pabriks, odgovarajući na tweet kompanije Baykar koji je sadržavao fotografiju zvaničnika koji stoje ispred drona, piše turski Daily Sabah.

U odgovoru na tweet koji je pitao “Kada možemo očekivati da Bayraktar TB2 kaže”Ja sam u Latviji “(Es esmu Latvija)?” Pabriks je napisao: “Nadam se dovoljno brzo.” 

Poljska prvi NATO kupac

Poljska je prošlog mjeseca potpisala ugovor o kupovini 24 bespilotne letjelice Bayraktar TB2, što je prvi put da je država članica NATO-a ili EU nabavila dronove iz Turske. Evropske zemlje, uključujući Mađarsku, Albaniju, Bjelorusiju, Ujedinjeno Kraljevstvo, Bugarsku i Češku, s kojima Turska dijeli dobre odbrambene odnose, sve su među potencijalnim kupcima UAV-a, prenosi BiznisInfo.

Turski dronovi dobili su na popularnosti otkako su raspoređeni u Siriji, Libiji i Azerbejdžanu a Ankara se nada da će ove uspjehe iskoristiti u svojoj težnji da postane glavni izvoznik UAV-a.

Letjelice su trenutno u aktivnoj upotrebi u Turskoj, Kataru, Libiji, Ukrajini i Azerbejdžanu. Predsjednik Turske Recep Tayyip Erdoğan rekao je u martu da je i Saudijska Arabija zainteresirana za kupovinu dronova.

Autnomna vožnja

Bayraktar se – sa svojim elektroničkim, softverskim, aerodinamičkim, dizajnerskim i pod-glavnim sistemima u potpunosti dizajniranim i razvijenim u Turskoj – ističe kao najnapredniji sistem UAV u svojoj klasi svojom automatizacijom leta i performansama.

Ima rekordnu visinu od 27.030 stopa, može biti u zraku više od 24 sata i može nositi 150 kilograma tereta. Može raditi danju i noću s korisnim opterećenjima.

Izvodeći aktivna izviđačka, nadzorna i obavještajna leta, Bayraktar ima sposobnost da bez odlaganja prenese slike koje dobije u operativne centre i da napadne ciljeve svojom municijom. Dron ima komande za potpuno autonomnu vožnju, polijetanje, slijetanje i kruženje.

D. Hadžić