Njegova karijera počela je u BiH, a nastavila se u Hrvatskoj
Žito Grupa je u zadnjih devet godina investirala više od 200 miliona eura u poslovanje u Slavoniji, a u sljedeće tri godine planiraju novi investicijski ciklus od 105 miliona eura, istaknuli su u utorak iz te kompanije koja ove godine obilježava 35 godina poslovanja.
Predsjednik Uprave Marko Pipunić je kazao kako je 35 godina karijere jako puno, pogotovo što se odvijala u četiri države (Jugoslavija, BiH, Hrvatska i sada EU).
U tih 35 godina, kako je rekao, bilo je puno promjena, izazova, no sretan je što su uspjeli prebroditi sve te izazove koji su bili pred njima i u vrijeme početaka i danas.
Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, Pipunić je rođen u Bosni i Hercegovini, tačnije u Modriči. U BiH je živio sve do rata i tu se i počeo baviti biznisom.
Naveo je kako su od 2016. do danas investirali više od 200 miliona eura u projekte u Slavoniji, imaju 1.200 zaposlenih, a lani su ostvarili 355 miliona eura prihoda, prenosi Hina.
Prva gfreenfield investicija, kako je rekao, bila je 1994. u vrijeme rata, a otada se samo stvara nova vrijednost. Uz greenfield, šire se i akvizicijama od privatnika ili kupovinom firmi u stečaju, nisu kupili nijednu firmu u privatizaciji.
Čuđenje proizvodnjom pršuta u Slavoniji, koja je krenula s poslovnom transformacijom 2017., danas je rezultiralo činjenicom da je, nakon pet godina, njihov pršut najprodavaniji na policama trgovina u Hrvatskoj, kazao je.
Poslovanje Žito Grupe uključuje četiri ključne djelatnosti – ratarstvo, stočarstvo, industriju, trgovinu i kooperante. U 2024. godini Grupa je iskoračila i u turističku djelatnost, otvaranjem hotela Materra u Čepinu pokraj Osijeka.
Poslovni model Grupe, kako je rečeno, zasnovan je na načelima vertikalne integracije kojom se povezuju proizvodni procesi i osigurava sljedivost, odnosno praćenje i kontrola čitave proizvodnje kako bi se osigurala visoka kvaliteta gotovih proizvoda.
Grupa upravlja s ukupno 17.800 ha obradivih površina, što je čini jednim od najvećih obrađivača poljoprivrednog zemljišta u Hrvatskoj. Zajedno s 3.000 kooperanata obrađuje dodatnih 60.000 hektara. Na domaćem tržištu, Grupa je najveći proizvođač jaja, lider u preradi uljarica i drugi najveći proizvođač svinja.
U cilju daljnjeg razvoja, Grupa planira i dalje investirati u sve svoje poslovne segmente. Potencijal za rast je kroz investicije i akvizicije, kazao je član Uprave za financije Jozo Ljubičić navodeći kako u sljedeće tri godine planiraju investicijski ciklus vrijedan 105 miliona eura.
Među planiranim projektima su ulaganja u projekte navodnjavanja ratarskih površina, mehanizaciju, izgradnju nove tvornice stočne hrane, rekonstrukciju postojećih i izgradnju novih svinjogojskih farmi, ulaganja u visoke standarde dobrobiti životinja, obnovljive izvore energije (solarne panele i baterijske sustave), povećanje proizvodnih kapaciteta u mesnoj industriji i proizvodnji ulja te širenje silosnih kapaciteta.