Izgradnja Prve transverzale: Od Željezničke stanice do Bara najteža dionica

0

Ovo je vrlo skup projekat, njegova vrijednost je prema trenutnoj procjeni preko 240 miliona, a detaljnije analize pokazuju da bi mogao koštati i do 300 miliona KM

Prva transverzala je projekat na kojem se radi već 10 godina, a prema najavama Vlade Kantona Sarajevo početak izgradnje ove saobraćajnice, koja će u velikoj mjeri rasteretiti gradski saobraćaj i smanjiti gužve, očekuje se sljedeće godine. Prema riječima direktora Zavoda za planiranje razvoja KS Hamdije Efendića, Prva transverzala je primarna gradska saobraćajnica koja će ići od petlje u Vogošći do Željezničke stanice, te do Grbavice.

– Zavod je uradio analizu kako bi se procedure pojednostavile, a cijena troškova smanjila. Još se dogovaraju detalji, ali prvo bi se gradio dio od Sjeverne longitudinale, od Kranjčevićeve ulice, zatim dio na Šipu, te potom tunel Kobilja Glava. Morat će se početi na više mjesta istovremeno, naravno u skladu sa raspoloživim materijalnim sredstvima – ističe Efendić, te dodaje da je cilj da se vrijeme izgradnje smanji na najmanju mjeru.

Prioritet za Vogošću

Načelnik općine Vogošća Edin Smajić naglašava da je Prva transverzala najbitniji projekat za općinu Vogošća, te da je u vrhu prioriteta rješavanja saobraćajnih problema u Kantonu Sarajevo.

– Ovo je vrlo skup i zahtjevan projekat, njegova vrijednost je prema trenutnoj procjeni više od 240 miliona maraka, a detaljnije analize pokazuju da bi mogao koštati i do 300 miliona KM. Ovaj projekat se ne mora odmah raditi od početka do kraja, to znači da ne treba osigurati cijeli iznos kako bi se počelo raditi, već dionica po dionica – kazao je Smajić.

Urađen je projekat za izgradnju tunela koji prolazi kroz Kobilju Glavu i uvezuje općinu Centar iz naselja Šip do izlaza do naselja Dumače u Mjesnoj zajednici Hotonj.

– Potrebno je da se uradi izmiještanje dijela Alipašine ulice iz njene sadašnje trase nešto sjeveroistočnije da bi se uradile dvije raskrsnice sa kružnim tokom i došlo do ulaza u tunel – pojašnjava načelnik.
Druga dionica bi bila od Vogošćanske petlje do MZ Hotonj, tačnije do izlaza kod benzinske pumpe AME, a treći, prema Smajićevim riječima, najzahtjevniji dio je u općini Centar koji zahtijeva rješavanje imovinsko-pravnih poslova.

Prva izgradnja tunela

– Ta dionica je zahtjevna i finansijski, ali i u izvedbenom smislu, da bi se sa Željezničke stanice došlo do Bara. Nadam se da bi sa sredstvima koja su ranije dogovarana sa međunarodnim institucijama od oko 28 miliona maraka i uz dodatno angažiranje sredstava Vlade KS, sljedeće godine mogli početi sa radovima na izgradnji tunela i pristupnih saobraćajnica u Barama, u MZ Hotonj na izlazu na magistralni put – izjavio je Smajić, te dodao da će za realizaciju trebati dosta vremena i jako puno novca.

Planirana 1985. godine, duga oko devet kilometara

Izgradnja Prve transverzale je planirana Urbanističkim planom Grada Sarajeva još 1985. godine i rangirana je kao primarna gradska saobraćajnica i od poprečnih saobraćajnica ima najveći značaj u mreži cestovne infrastrukture na širem području grada. Povezivat će Zagrebačku ulicu, odnosno Sjevernu longitudinalu sa budućim gradskim autoputem kod Željezničke stanice i s Vogošćom. Transverzala se potom nastavlja od Hotonja, odnosno veže se s magistralnom cestom M-18 do Jošanice. Kako je ranije navedeno iz Direkcije za puteve KS, dužina Prve transverzale je oko devet kilometara. (Faktor)