Protega: Odnos prema zaposlenima je naša ključna vrijednost

0

Kompanija JYSK otvorila je svoju prvu trgovinu u BiH početkom 2010. godine a danas ih je u našoj zemlji uključujući web shop 25. Nakon što su prošlu godinu zaključili sa do sada najboljim poslovnim rezultatima, uspješno poslovanje nastavili su i ove. U Gradačcu su otvorili novu poslovnicu i nova radna mjesta a najavili su i dalje širenje mreže. Povećali su promet i broj kupaca, a našli su se i na listi top 10  poslodavaca u BiH.  

O poslovanju, planovima i odnosu prema uposlenicima, za BiznisInfo je govorio menadžer Jysk-a za tržište BiH Ivan Protega.

Ivan Protega

Prošlogodišnji rezultati poslovanja Jyska u Bosni i Hercegovini najbolji su do sada. Nastavlja li se trend rasta i u ovoj godini?

JYSK na tržištu Bosne i Hercegovine posluje s vrhunskim rezultatima od samog ulaska na ovo tržište. Prošla godina bila je daleko najuspješnija, a trend rasta nastavlja i dalje.

Ove godine bilježimo rast prometa i kupaca u dvoznamenkastim brojkama što je još jedan dokaz da su kupci prepoznali sve naše vrijednosti, a prije svega kvalitetu proizvoda uz odlične cijene, personalan pristup svakom kupcu, brigu za naše zaposlene i doprinos zajednici u kojoj poslujemo.

U Gradačcu ste prije nekoliko mjeseci otvorili trgovinu sa novim konceptom uređenja. Kako ste zadovoljni poslovanjem i kakve su reakcije kupaca?

Otvorenjem naše nove poslovnice u Gradačcu, stanovnicima BiH smo prezentirali novi skandinavski način uređenja trgovina koji se ističe jednostavnošću i inspirativnošću.

Cilj je da svaki kupac osjeti jedan poseban doživljaj kupovine, a upravo nam reakcije kupaca iz Gradačca to i dokazuju. Moram priznati da sam iznimno zadovoljan tom činjenicom, a najviše tim da smo otvorili nova radna mjesta.

Najavili ste i otvaranje novih poslovnica u toku ove godine?

Tako je. Dio naše strategije je da budemo svim stanovnicima država u kojima poslujemo na dohvat ruke, a time se vodimo i na tržištu Bosne i Hercegovine. Trenutno smo u fazi pregovora u nekoliko gradova i o svemu ćemo jako brzo izaći u javnost.

Da li to znači da će biti i novih zapošljavanja?

Svakako. JYSK u Bosni i Hercegovini iz godine u godinu povećava broj svojih poslovnica, a samim time i broj zaposlenih raste. Također, želim iskoristiti ovu priliku te naglasiti kako je stopa fluktuacije zaposlenih u JYSKu na jako niskoj razini, što znači da su naši zaposleni jako zadovoljni na svojim radnim mjestima i jednom kada postanu dio tima teško se odlučuju na promjene.

JYSK se ove godine našao na listi top 10 poslodavaca u Bosni i Hercegovini. Šta je to što vas je dovelo na tu listu?

Kao u svakom poslu, ljudi su ključ uspjeha. Odnos prema našim zaposlenima jedna je od ključnih vrijednosti ove skandinavske kompanije. Lično smatram da je dvosmjerna komunikacija vrlo bitna u stvaranju idealnog poslovnog odnosa bez obzira na hijerarhiju.

Svaki dan nastojim razgovarati s našim zaposlenima te dobiti povratne informacije gdje možemo i moramo biti bolji!

Postoji i cijeli niz benefita koje imaju naši zaposleni, a ono što nas izdvaja je da dva puta godišnje zatvaramo sve trgovine. Dva su velika razloga: JYSK Party-a i Family day. Na našem godišnjem partyu učestvuje više od 1000 zaposlenih iz BiH i ostatka regije kako bismo svi zajedno proslavili uspješnu godinu iza nas, dok Family day svi naši zaposleni provode u zajedničkom druženju sa svojim porodicama i kolegama. Uz navedeno u JYSKu smo jako ponosni na izražen takmičarski i timski duh.

Organiziramo interna takmičenja u kojima najbolji timovi dobivaju nagrade poput bonusa te zajedničkih druženja u obliku putovanja i večera. Svake godine, najbolji voditelji trgovina imaju mogućnost osvojiti i službeni auto na korištenje u poslovne i privatne svrhe, a svi zaposleni u trgovini ostvaruju bonuse čiji iznos ovisi o rezultatu koji ostvari cijeli tim.

Posebno bih još izdvojio naš JYSK razvojni program. Cilj nam je voditeljske pozicije popunjavati kroz interna napredovanja tako da su osmišljeni razvojni programi koji našim talentima omogućuju da kroz rad sa svojim mentorima i pohađanjem edukacija napreduju na više pozicije. Svake godine broj polaznika razvojnih programa raste i sada su već iza nas 5 generacija zaposlenika koji su svoju karijeru započeli kao prodavači a danas su voditelji koji upravljaju svojim timovima.

Napredovanja su kod nas učestala te se vrlo često događa da pojedinci s pozicije prodavača prelaze na pozicije zamjenika voditelja prodavnice ili čak, voditelja. U JYSKu nam je bitno da prazne pozicije pokušamo popuniti prvenstveno s talentima koje već imamo u svojim redovima, a tek onda tražiti izvan kompanije.

Upravo zato, od trenutka kada osoba uđe u JYSK (neovisno o poziciji), pružamo mu mogućnost i uslove za razvoj te mu, u određenom trenutku, dajemo priliku da pokaže šta zna, odnosno prelazi na „stepenicu“ više.

Eto i ja sam očit primjer da je u JYSK to zaista moguće budući sam svoju karijeru započeo prije 7 godina kao zamjenik voditelja prodavnice a već početkom 2017 godine preuzeo poziciju Retail Managera za Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju te na taj način ušao u regionalnu upravljačku strukturu kompanije.

Kompanije često navode da su im upravo uposlenici najvažniji resurs, istovremeno sve je manje rade snage u BiH. Kako zadržati uposlenike i stvoriti ambijent prijatan za rad?

S obzirom na sve ključne pokazatelje, JYSK je jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Bosni i Hercegovini a odnos koji smo izgradili prema našim uposlenima omogućava nam da se lakše borimo s činjenicom da je sve manje radne snage u BiH.

Danska poslovna kultura poznata je po svojoj jednostavnosti, praktičnom pristupu izazovima, otvorenoj i iskrenoj komunikaciji te vrlo plitkoj hijerarhijskoj strukturi.

Ponosni smo na svoje skandinavske vrijednosti koje njegujemo u našoj kompaniji. Cijenimo iskrenost i poštenje, otvorenu komunikaciju i pravo svih zaposlenika da daju svoje mišljenje. Jedino uz otvorenu komunikaciju se možemo dalje razvijati i biti bolji.

Lično smatram da bi sve kompanije trebale uložiti dodatne resurse i energiju u zadržavanje uposlenih i mladih porodica jer su oni budućnost Bosne i Hercegovine.

Nordic light linija

U Bosni i Hercegovini moguće je kupovati i u webshop-u. Koliko je ovaj vid kupovine popularan među našim građanima?

JYSK stalno prati nove trendove jer želi omogućiti svim kupcima individualan pristup kupovini. Kupovina putem weba se rapidno povećava na svjetskom tržištu, a isti trend bilježimo i na tržištu BiH. Siguran sam da će nove moderne tehnologije u godinama koje dolaze značajno promijeniti sektor maloprodaje.

Vi ste menadžer maloprodaje za BiH i Sloveniju. Poznato je da je standard u BiH niži nego u zemljama Evropske unije, no kako stojimo kada su u pitanju trendovi uređenja doma i okoline?

Svako tržište ima svoje specifičnosti i ponekad se navike razlikuju kao što je to primjerice segment proizvoda za spavanje. Što se samih dizajnerskih trendova tiče, JYSK je u svom asortimanu orijentiran na skandinavski dizajn koji je, sudeći po svim brojkama, jako dobro prihvaćen kako u Sloveniji tako i u Bosni i Hercegovini.