INTERVJU Muamer Aleta, direktor Amko komerca: Stabilne kompanije i jaki brendovi opstaju i rastu i u složenim tržišnim uslovima

0

Još kao dijete bavio sam se trgovinom i to je ono što sam znao raditi. Vjerovao sam u sebe i to što radim, a u najtežim trenucima koračao naprijed, jer bez borbe nema ni uspjeha, kaže u intervjuu za naš portal Muamer Aleta, direktor Amko komerca.

Za kompaniju koja se od svog nastanka u novembru 2015. godine neprestano razvijala i rasla, prošla godina bila je najuspješnija dosad. Za to su zaslužni rad, trud i vjera u sebe ali i zaposlenici koji su prema Aletinim riječima najveća snaga Amko komerca.

Prošle godine obilježili ste 20 godina rada i postojanja kompanije. U intervjuu iz januara ove godine izjavili ste da je 2015. bila za Amko komerc jedna od najuspješnijih godina od osnivanja. Da li se trend rasta uspjeha poslovanja nastavio i u 2016?

Uspjeh je da smo doživjeli 20 godina i da smo uspjeli da opstanemo u ovakvom društvu. Firma je osnovana 1995. godine, odmah poslije Daytona. Prvi radni dan Amko komerca bio je 15. novembar 1995, počeli smo sa dvije poslovne jedinice i nekoliko radnika. Godinu za godinom, samo rad, pošten rad nas je doveo dotle da smo danas izrasli u korektnu kompaniju u bh. okvirima. Za Amko komerc 2015. godina je bila jedna od najuspješnijih od osnivanja kompanije.

U 2016. godini nastavljamo sa pozitivnim trendom rasta i kontinuiranim ulaganjima u razvoj prodajne mreže, što je indikator stabilnosti i jasne strategije razvoja  kompanije. Rezultati poslovanja Amko komerca u prvoj polovini 2016. godine dokazuju da stabilne kompanije i jaki brendovi opstaju i rastu i u složenim tržišnim uslovima.

Tokom dvadeset godina poslovanja od kompanije sa dvije poslovne jedinice izgradili ste sistem od 80 objekata. Kupili ste nekoliko firmi koje su bile pred propadanjem a nakon toga ste njihovu proizvodnji revitalizirali: UPI, HEPOK Mostar, d.d. Dobrinja… Šta je vaš recept za uspjeh?

Put do uspjeha je trnovit, sa mnogo izazova i prepreka. Bitno je pametno ulagati u ostvarenje ciljeva, gledati dugoročno, jer trenutačno je možda teško, ali svako današnje iskustvo može pomoći u budućnosti. U poslovnom svijetu izloženi smo konstantnim tržišnim izazovima, svaki izazov stvara i određene prilike, a u biznisu treba znati kad i na koji način “povući” pravi potez. Samo napornim radom, trudom i vjerom u sebe možete uspjeti u  poslu koji radite. Ja sam se još kao dijete bavio trgovinom i to je ono što sam znao raditi, vjerovao sam u sebe i to što radim, a u najtežim trenucima koračao naprijed, jer bez borbe nema ni uspjeha.

Amko Komerc podržava sve kampanje koje imaju za cilj promociju domaće proizvodnje i kupovinu domaćih proizvoda. Da li su, prema vašem mišljenju, građani to prepoznali?

Promovisanje domaće ekonomije je zadatak svih struktura države, a i svijest građana je jako važna. Bosni i Hercegovini mogu pomoći najviše oni koji žive ovdje, moramo se okrenuti sebi i svojim kvalitetima i promjene će neminovno početi dolaziti. Ključni faktor za uspjeh naše privrede je upravo saradnja između nas kao domaćeg trgovačkog lanca i bosanskohercegovačkih proizvođača. Krajnji cilj je probuditi svijest građana o važnosti kupovine domaćih proizvoda u domaćem lancu  prodaje koji je dobro pozicioniran. Naše je pravo ali i obaveza zaštititi domaću ekonomiju i interese bh. građana.

Udruženja i kampanje koja se bave domaćom privredom su sigurno jedan od pokretača progresa i dobar vid podrške kada je u pitanju naša privreda, jedni su od onih koji nam daju realnu sliku i „guraju“ nas ka tome da tražimo što kvalitetnije riješenje za bh. privredu.  Zajedno sa Udruženjem „Kupujmo i koristimo domaće“ i ostalim bh. kompanijama bili smo pokretači i incijatori nekoliko kampanja, koje su imale za cilj podizanje svijesti bh. građana o važnosti kupovine domaćih proizvoda.  Ove kampanje su pomogle i dale veliki doprinos smanjenju deficita, jer svijest građana se nezaustavljivo budi, te ove aktivnosti  nastavljamo i u narednom periodu. Nova kampanja planirana je za jesen.

Strani trgovački lanci prisutni u BiH ulažu ogromna sredstva u marketinške kampanje. Rijetke domaće kompanije mogu priuštiti jednako skupe kampanje za izgradnju prepoznatljivog brenda. Šta je u ovakvoj situaciji adut Amko komerca?

Naša privreda prolazi kroz trnovit put, evidentno je da smo napravili veliki iskorak kako u revitalizaciji postojećih brendova tako i u razvoju novih. Istina je da velike inostrane korporacije ulažu u marketing mnogo više od bh. kompanija, ali to ne mora biti osnovni kriterijum za uspjeh. Tajna našeg uspjeha leži u bliskom odnosu sa našim kupcima; mi gradimo dobar, domaćinski odnos sa našim kupcima, trudimo se da se kupci u našim trgovinama osjećaju dobrodošlim. Imperativ je konstantno raditi  na osiguranju kontinuiteta i kvaliteta roba, podizanju kvaliteta naše usluge, osim cijenovne prihvatljivosti kupcima ponuditi i druge benefite, kreirati dodatnu vrijednost, nagraditi kupce, a povjerenje koje nam svakodnevno ukazuju govori nam da smo na dobrom putu.

Amko-komerc-Titova

U 2016. Amko komerc nastavlja sa kontinuiranim ulaganjima u razvoj prodajne mreže

Koji su problemi s kojim se suočavate prilikom poslovanja na bh. tržištu?

Poslodavci u BiH se već duže vrijeme suočavaju sa vrlo ozbiljnim izazovima u poslovanju zbog nedoslijednosti u propisima i primjeni  brojnih administrativnih procedura na raznim nivoima vlasti, ekonomskih, pravnih, političkih i ostalih podijeljenosti što izaziva negativan efekat na brži  razvoj naše zemlje. Opterećenje poslodavaca u FBiH najveće je u regionu i među najvećim u Evropi.  Kako bi se pokrenule investicione aktivnosti,  potrebno je sprovesti niz mjera kao što su: smanjenje doprinosa,  smanjenje parafiskalnih nameta, smanjenje administrativnih i sudskih taksi, plaćanje PDV-a po naplati…  sve ovo dodatno opterećuje domaću privredu. Osim toga kompletan sistem je poprilično zastario, ne prati novi trend razvoja, a to je vrijeme, biznis ne trpi odlaganja, čekanja, dugotrajne procedure. Sva ta čekanja, procedure negativno utiču na nas privrednike i zbog njih trpimo velike finansijske gubitke.

Trenutno zapošljavate preko 1 000 ljudi. Koliku odgovornost osjećate na poziciji na kojoj se nalazite obzirom da vaša kompanija obezbjeđuje egzistenciju za više hiljada ljudi?

Naša najveća snaga jesu naši zaposlenici. Za dobre poslovne rezultate morate imati imati dobar tim, saradnike koji su posvećeni kompaniji, koji su motivirani i usmjereni ka istom cilju. Kao poslodavac u potpunosti poštujemo i primjenjujemo sve pozitivne zakonske propise koji definišu oblast zapošljavanja; uredno isplaćujemo doprinose i plate našim uposlenicima. Na nama je velika obaveza i odgovornost, mi smo odgovorni za naše zaposlene i njihove porodice. Sve ovo bi bilo nemoguće bez njih, najveća snaga kompanije Amko komerc jesu upravo naši zaposlenici.

Razgovarala: Bojana Šutvić

 

Save

Save

Save

Save