Ima li Wizz Air razloga za brigu: Najveći konkurent najavio veliki rast

0

Ryanair u narednoj deceniji planira značajan rast u Centralnoj i Istočnoj Evropi (CEE) gdje niskotarifni avioprevoznici “drže” preko 50% ukupnog kapaciteta sjedišta na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji.

„Želimo veoma da se fokusiramo na ovaj region. Vidimo da će ovo biti veliki dio naše nadolazeće ekspanzije. Prilično je teško u ovom trenutku govoriti o tačnim brojkama, ali nadamo se da će cijeli region rasti barem za 50 posto“, rekla je menadžerica Ryanaira za centralnu i istočnu Evropu Alicja Wojcik-Golebiowska.

Ryanair posluje na pet od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji a jedini izuzeci su Slovenija i Kosovo.

Wizz Air je najveći niskotarifni avioprevoznik u Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji, a s druge strane Ryanair ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori, piše Ex-Yu Aviation News.

U Makedoniji Wizz Air ima 61,6% udjela kada je u i pitanju ukupan broj putnika i 89,1% udjela kada su u pitanju niskotarifni avioprijevoznici.

U Bosni ima tržišni udio od 42,7% i 65,9% među niskotarifnim avioprijevoznicima, dok u Srbiji ima ukupni udio putnika od 19,7%, ali 71,1% tržišta kada se računaju samo niskobudžetski prevoznici. U regionu centralne i istočne Evrope, niskotarifni avioprijevoznici imaju ukupni udio u kapacitetu manji od 50% samo u Srbiji, Sloveniji i Crnoj Gori. 

S druge strane, Ryanair je u posljednjih nekoliko godina značajno povećao svoje prisustvo u Hrvatskoj otvaranjem svoje baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru. Međutim, suočava se sa većim preprekama na drugim tržištima.

Aviokompanija je nedavno objavila da će ukinuti tri linije iz Podgorice zbog povećanja aerodromskih taksi. Nadalje, u junu je prekinula poslovanje iz Tuzle zbog taksi a uprkos razgovorima sa sarajevskim aerodromom o potencijalnom uvođenju letova iz glavnog grada Bosne i Hercegovine, do sada nije došlo do njihove realizacije.

Prije skoro deset godina, Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje kao direktan izazov Wizzu, međutim, ovi planovi su odbačeni iz neutvrđenih razloga. Aviokompanija je stagnirala i u Srbiji sa svojim poslovanjem van Niša, dok ne saobraća do Prištine, gde je Wizz Air postao najveći avioprijevoznik po broju putnika prošle godine.

Takođe, uprkos pregovorima Ryanaira i slovenačke vlade, posljednjim održanim krajem januara ove godine, nije se našlo rješenje za ulazak na ovo tržište, jedino u Evropskoj uniji koje još uvijek ne opslužuje.

No Ryanair sada kaže da će “sustići” zaostatak u regionu.

“Vidimo da je srednja i istočna Evropa malo zaostajala u poslednjih nekoliko godina. Dakle, želimo da ovaj region sustigne naša najrazvijenija tržišta kao što su Španija, Italija ili Poljska. Planiramo to učiniti uvođenjem više ruta i boljim cijenama karata kao i većim izborom putovanja za naše putnike“, kazala je Wojcik-Golebiowska, piše Ex-Yu Aviation News.