Hypo Alpe-Adria-Bank: Snažan rast novih kreditnih plasmana

0

Hypo Alpe Adria Bank Banjaluka je u prvom polugodištu ove godine uknjižila trošak u iznosu od 11,1 milion KM po osnovu olakšica za konverziju kredita s valutnom klauzulom u švajcarskim francima (CHF), a koje je banka ponudila klijentima u martu ove godine.

Zaključno sa 30. junom 2016. godine u Republici Srpskoj je 2.211, ili 84 odsto, klijenata Hypo Alpe Adria Bank Banjaluka podnijelo zahtjev za korištenje olakšica uz umanjenje kreditnih obaveza za 30 odsto uz konverziju po trenutnom kursu, fiksnu kamatnu stopu novog kredita od 5,99 odsto.

Posebna komponenta socijalne odgovornosti bila je u vidu dodatne olakšice smanjenja iznosa kreditnih obaveza za 50 odsto, za 25 odsto klijenata s najnižim mjesečnim primanjima. Većinski dio ovih podnesenih zahtjeva je već realizovan u prvih šest mjeseci ove godine.

Kao jedan od najvažnijih prioriteta za 2016. godinu, banka je, uz punu podršku matične grupacije i novih vlasnika, odredila konačno rješavanje pitanja kredita s valutnom klauzulom u švajcarskim francima kroz davanje dobrovoljne, odgovorne, razumljive i nadasve fer ponude klijentima u vidu značajnih olakšica uz konverziju kredita u EUR ili KM.

“Knjiženi trošak po osnovu datih CHF olakšica za prvih šest mjeseci iznosio je 11,1 milion KM, a što je direktno uticalo na polugodišnji rezultat banke, pa je umjesto pet miliona KM neto dobiti ostvaren gubitak od 6,1 milion KM. Ako ostavimo po strani ovaj jednokratan trošak, ostali indikatori poslovanja banke daju nam razlog za veliki optimizam”, kaže Dragan Kovačević, predsjednik Uprave Hypo Alpe Adria Bank Banjaluka.

Kovačević napominje da ova banka očekuje dodatne troškove po osnovu CHF olakšica i u drugoj polovini godine, upravo zbog velikog odziva klijenata koji su prihvatili ponuđene olakšice. On ističe da će banka, zahvaljujući snazi svog kapitala, uspješno pokriti ovaj jednokratni negativni rezultat.

Adekvatnost kapitala banke iznosi 17,3 odsto, što je znatno iznad zakonski propisanih 12 odsto i još uvijek je znatno iznad prosječnog bankarskog sektora u RS, te je najbolji dokaz stabilnosti i sigurnosti budućeg poslovanja ove banke. Nova vlasnička struktura banke, američki fond Advent International i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), pružila je nove mogućnosti razvoja i dobre perspektive za banku i njeno buduće poslovanje.

“Banka je unaprijedila kvalitet svog portfolija u svim sektorima, stekla nove klijente te postavila osnove za buduća, dugoročno stabilna i profitabilna poslovanja, još jednom dokazujući da je među sistemski važnim bankama na domaćem tržištu”, dodaje Kovačević.

Tri stuba poslovanja ove banke biće snažno usmjerenje na rast baze klijenata, direktan portfelj proizvoda, te jednostavni i efikasni procesi.

“U prilog našem ambicioznom planu govore i rezultati poslovanja ostvareni u prvom polugodištu ove godine, gdje bilježimo snažan rast novih kreditnih plasmana. Natprosječan rast bilježimo u dijelu poslovanja sa stanovništvom u iznosu od 236 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U okviru ovog segmenta tržištu smo ponudili jedan od najkonkurentnijih kreditnih proizvoda za konsolidaciju s iznosom do 70.000 KM i rokom otplate do 15 godina. U segmentu poslovanja s pravnim licima zabilježen je još veći rast novih kreditnih plasmana u iznosu od 342 odsto”, zaključuje Kovačević. Jedan od ključnih projekata koji će biti sproveden u 2016. godini i koji predstavlja sastavni dio korporativne i poslovne strategije jeste rebrendiranje banke. Od 11. jula 2016. godine Hypo Group Alpe Adria AG posluje pod novim brendom – Addiko Bank.

U Bosni i Hercegovini proces rebrendiranja biće završen 31. oktobra ove godine i od tog datuma Hypo banka Banjaluka poslovaće pod novim imenom. Novi brend predstavljaće početak uzbudljivog putovanja i poboljšanja usluga, kreditnih procesa, glavnih finansijskih pokazatelja, jačanja digitalnog bankarstva, te izgradnje nove, fokusiranije, efikasnije i jednostavnije banke.

(Nezavisne novine)