Njemačka može da izgubi prestižnu ulogu jednog od globalnih centara auto-industrije, upozorenje je stručnjaka uoči sajma automobila IAA u Minhenu.
Proizvođači neće izgubiti bitku za budućnost, “ali Njemačka kao proizvodna lokacija bez vrlo ozbiljnih reformi hoće”, rekla je za dpa predsjednica udruženja njemačke auto-industrije VDA Hildegard Miler.
Previše propisa, presporo donošenje političkih odluka i manjak zakonskih okvira za inovacije poput vještačke inteligencije su boljke Njemačke na koje se požalila Miler u zajedničkom intervjuu sa šeficom njemačkog ogranka Microsofta, Marijane Janik, prenosi Investitor.me.
Ali glavno je da “proizvodna lokacija Njemačka zbog strukture troškova dramatično gubi međunarodnu konkurentnost”, upozorila je Miler.
Ukazala je da Njemačka ima najviše cijene energenata i da se automobilski sektor zalaže da se na određeno vrijeme uvede jeftinija industrijska struja.
Tako bi se spriječilo da važne grane industrije, kao što su proizvodnja baterija ili poluprovodnika napuste Njemačku, ili da u nju uopšte i ne dolaze.
Srednje veliki dobavljači, prema njenim riječima, kažu da za njih tema cijene energenata postaje “otrovna” i da se investicije sele u druge evropske zemlje ili SAD.
Microsoft u naredne dvije do tri godine očekuje značajno ubrzanje digitalizacije u automobilskom sektoru, “kakva nije viđena u posljednjih 40 godina”, rekla je Marijane Janik.
U to spadaju, pored vještačke inteligencije kao što je ChatGPT, i simulacije kojima će se predstaviti i analizirati različite situacije, rekla je Janikova.