Nakon više od jedne decenije planiranja, započeti su radovi na najdužem podvodnom tunelu na svijetu.
Femarnbeltski tunel povezivaće Dansku i Njemačku, spuštaće se i do 40 metara ispod Baltičkog mora i biće otvoren 2029. godine, piše CNN.
Tunel koji će biti dug 18 kilometara jedan je od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata, a u njega će biti uloženo preko sedam milijardi eura.
Tunel će prolaziti Fehrmarnovim pojasom, tjesnacem između njemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena koja svake godine prevozi milione putnika. Trajektu treba 45 minuta, a nakon izgradnje tunela vozom će trebati sedam, a automobilom 10 minuta kako bi se iz jedne države prešlo u drugu.
Tunel će ujedno biti i najduži kombinovani automobilski i željeznički tunel na svijetu.
– Danas, ako idete vozom od Kopenhagena do Hamburga, treba vam oko četiri i po sata. Nakon završetka izgradnje tunela isto putovanje trajaće dva i po sata. Mnogi lete između ta dva grada, ali će u budućnosti biti bolje samo sjesti na voz – rekao je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u danskoj državnoj firmi Femern A/S koja je zadužena za ovaj veliki projekat, prenosi portal Investitor.
Osim pozitivnog uticaja na putničke vozove i automobile, tunel će tako djelovati i na teretne kamione i vozove. Naime, stvara se kopnena ruta između Švedske i Srednje Evrope koja će biti 160 kilometara kraća nego što je danas.
Projekat datira još iz 2008. godine kada su Njemačka i Danska potpisale ugovor o izgradnji tunela. Nakon toga je trebalo više od 10 godina kako bi obje države donijele potrebne zakone i sprovele studije.