Forto: Brže procedure za prijevoznike

0

Ministarstvo komunikacija i prometa BiH objavilo je da je ispunilo obaveze koje je preuzelo u vrijeme prijevozničkih protesta: konačne izmjene tri podzakonska akta jučer su upućene u Službene novine BiH.

Ovim paketom smanjujemo administrativna opterećenja, ubrzavamo procedure i usklađujemo se s evropskim standardima u profesionalnom prijevozu.

Ministar Edin Forto tim povodom poručuje da ovaj sektor nije “uska struka”, nego veliki i živ sistem koji drži zemlju na nogama.

– Odrumskom prijevozu pričamo kao da je to nekoliko firmi, a zapravo govorimo o desetinama hiljada ljudi koji svaki dan izađu na put, podnesu kontrole, čekanja, administraciju i opet isporuče robu. To su ljudi koji direktno doprinose ekonomiji Bosne i Hercegovine i zbog toga sam i lično i profesionalno vezan za ovu temu. Ali pomoć mora biti institucionalna, ne ad hoc. Naš posao je da pravila budu jasna, jednaka za sve i dovoljno brza da se posao može raditi bez nepotrebnih zastoja – dodao je Forto.

Osiguran kontinuitet rada

Prvim setom izmjena – u Pravilniku o registraciji vozila – uvodi se mogućnost redovnog i hitnog izdavanja zamjenske, tzv. treće tablice. To prijevoznicima omogućava kontinuitet rada u slučaju gubitka ili krađe bez zastoja i bez dodatnih troškova. Ukida se i dosadašnja obaveza da se gubitak ili krađa tablice objavljuje u Službenim novinama, čime se štedi i vrijeme i novac.

Obrasci i upute prema Ministarstvu pojednostavljeni su kako bi se izbjegla višestruka dopisivanja i nepotrebna administracija.

U Pravilniku o vozačkoj dozvoli uvedeno je rješenje za profesionalne vozače kojima je zabrana izrečena samo za određenu kategoriju: izdaje se zamjenska vozačka dozvola s upisanom zabranom, a postojeća se ne deponuje dok zamjenska ne bude izrađena. Nadležni MUP određuje početak mjere imajući u vidu vrijeme izrade dokumenta, što je važno za firme koje ne mogu sebi priuštiti da vozač danima stoji. I u ovom pravilniku obrasci i način komunikacije prijevoznika s nadležnim organima su pojednostavljeni.

Najobuhvatnije promjene donosi Pravilnik o uvjetima izdavanja licenci i kvalifikacijskih kartica vozača. Uvodi se model centara izvrsnosti. Centar izvrsnosti A – za prijevoznike s 20 i više vozila i najmanje 10 godina licence – dobija mogućnost da unutar vlastite firme organizira i teorijsku i praktičnu obuku svojih vozača, dok ispit provodi jedna od registrovanih stručnih institucija. Centar izvrsnosti B – za prijevoznike s najmanje 10 vozila i 5 godina licence – može organizirati djelomičnu teorijsku i praktičnu obuku.

Lakše procedure kod gubitka licence

Priznaje se KOD 95 odnosno kvalifikacijska kartica stečena u državama EU i državama Povelje kvaliteta, i to za preostali period važenja, čime se izbjegava dvostruko polaganje i ponovno dokazivanje već stečene kompetencije.

U saradnji s IDDEEA-om uvodi se brže izdavanje kvalifikacijskih kartica i viši standard same kartice. Smanjuje se broj priloga – više se ne traži CIPS prijava niti kopija vozačke dozvole – što ubrzava cijeli postupak. Istovremeno se uvodi i obavezna praktična obuka (individualna vožnja) od 2027. godine, čime se na vrijeme pripremaju stručne institucije i centri izvrsnosti za potpuni prelazak na evropski model.

Kod gubitka ili krađe licence i izvoda više neće biti potrebna objava u Službenim novinama – dovoljno je oglasiti slučaj na službenom portalu Ministarstva.

Paralelno s ovim reformama, Ministarstvo je završilo rad na prijedlogu za pristupanje e-CMR protokolu i uputilo ga Vijeću ministara BiH. Ova tačka je danas na dnevnom redu i očekujemo ishod koji će dodatno olakšati rad prijevoznicima kroz digitalizaciju međunarodnih tovarnih listova i smanjenje papirologije.