Federacija Bosne i Hercegovine ovog mjeseca trebala bi dobiti nove kilometre autoputa na jednom od najvažnijih saobraćajnih pravaca u zemlji – između Zenice i Žepča.
Kako je ljetos najavljeno iz Autocesta FBiH, u oktobru bi trebale biti puštene u promet dvije dionice autoputa koje će uključivati i najduži cestovni tunel u BiH, čime će se značajno skratiti i olakšati putovanje između Sarajeva i sjevera zemlje, piše BiznisInfo.ba.
Riječ je o dionicama Poprikuše – Nemila i dijelu susjedne dionice Nemila – Vranduk, koje zajedno čine više od 11 kilometara novog autoputa u sklopu Koridora 5C.
Završni radovi na dionici Poprikuše – Nemila
Dionica Poprikuše – Nemila duga je 5,5 kilometara i nalazi se između Zenice i Žepča. Svi građevinski radovi trebali su biti završeni do početka septembra, nakon čega je trebao uslijediti tehnički prijem i pribavljanje neophodnih dozvola.
– Nadamo se da će sve procedure biti okončane u oktobru, kako bi dionica tada bila puštena u promet – kazali su u avgustu iz Autocesta FBiH.
Najznačajniji objekt na ovoj dionici je tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji je ujedno i najduži cestovni tunel u BiH. Ovaj tunel, poznat i pod ranijim nazivom Golubinja, omogućiće da se izbjegne uska trasa kroz kanjon rijeke Bosne, čime se drastično skraćuje vrijeme putovanja prema sjeveru zemlje.
Pored tunela, na dionici je izgrađeno više mostova i vijadukata, uključujući mostove Golubinja, Željeznica i Kovanići, kao i petlju i odmorište Golubinja. Više od 80 posto trase čine objekti – što ovu dionicu čini jednom od tehnički najzahtjevnijih na cijelom Koridoru 5C.
Napredak na dionici Nemila – Vranduk
Paralelno s tim, intenzivno se radi i na dionici Nemila – Vranduk, dugoj 6,2 kilometra. Na prvoj sekciji ove trase, koja čini oko dvije trećine ukupne dužine, radovi su u završnoj fazi.
– Planiramo da sekciju 1 završimo do kraja septembra, nakon čega slijedi proces tehničkog prijema i pribavljanja dozvola. Cilj je da i ovaj dio bude spreman za promet u oktobru – rečeno je.
Ovaj dio trebao bi biti pušten u promet zajedno sa dionicom Poprikuše – Nemila krajem oktobra. Završetak ostalog dijela ove dionice planiran je za sredinu naredne godine.
Ostaje da se vidi hoće li ovi rokovi biti ispoštovani.
Korak bliže modernom koridoru kroz BiH
Otvaranje ovih dionica predstavlja važan korak u izgradnji autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu, koji će povezati zemlju od juga do sjevera i uključiti je u mrežu evropskih koridora.
Osim kraćeg i sigurnijeg putovanja, nove dionice donose i niz ekonomskih benefita – bolju povezanost industrijskih zona, razvoj turizma, te jačanje trgovinske razmjene unutar zemlje i sa susjednim državama.
Završetkom ovih radova, BiH se približava ostvarenju dugoročnog cilja – potpunom povezivanju zemlje modernim autoputevima i stvaranju infrastrukture koja će podržati budući ekonomski rast i integraciju s regijom i Evropom.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba