Evo koliko je koštala izgradnja najvećeg mosta u BiH

0

U srijedu 7. avgusta na mostu Hercegovina, odnosno Počitelj, urađeno je probno ispitivanje opterećenja tog građevinskog objekta. Nakon što su završeni radovi na ugradnji asfalta i opreme mosta ostvareni su uvjeti za probno opterećenje.

Za ovu priliku na gradilište je stiglo 12 kamiona težine po 40 tona, kojima se sprovodilo ispitivanje u saradnji sa stručnjacima s Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru.

Probno opterećenje provodilo se na ciljanim tačkama konstrukcije u pokretu.

Inače, ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Hercegovina je 32.894.420,75 eura sa PDV-om.

– Završeno je ispitivanje mosta Hercegovina probnim opterećenjem. Rezultati ispitivanja su pokazali da se most ponaša u skladu sa projektnim uslovima, tj. da su ugibi u projektovanim granicama i da su zaostale deformacije u projektovanim granicama kao i ponašanje konstrukcije uslijed dinamičkog opterećenja mosta. Poslije ovoga slijedi tehnički prijem koji će dati rezultate takve da se može most pustiti u promet, odnosno poslije toga će se dobiti upotrebna dozvola i investitor može pustiti most u promet odnosno svima nama na korištenje – kazao je Ismet Hajduk, glavni inženjer za mostove i objekte na dionici Počitelj – Zvirovići.

JP Autoceste FBiH su podnijele zahtjev za tehnički prijem prema resornom ministarstvu te očekuju da će to biti završeno uskoro i da će dobiti upotrebnu dozvolu nakon čega će most i cijela dionica Počitelj – Zvirovići biti u prometu.

Most Hercegovina dio je autoceste koji se gradi na pan-evropskom Koridoru 5C koji prolazi kroz BiH. Sastavni je dio dionice Počitelj – Zvirovići koja je duga je 11,07 kilometara, a najznačajniji objekt na dionici je upravo most Hercegovina čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve.

Kolosalni most Hercegovina je jedan od najvećih u regiji, sa dužinom od skoro jedan kilometar i visinom od preko 100 metara, te je jedan od najkompleksnijih objekata na cijelom Koridoru 5C.

Most je kontinuirani prednapeti armiranobetonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje.

Most je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji.

Ukupna količina materijala ugrađena u most je 38.000 kubnih metara betona, 9.000 tona armature, 1.500 tona kablova za prednaprezanje i 20.000 kvadratnih metara asfalta i hidroizolacije.

Izvođač radova na mostu je konzorcij Azvirt Limited Liability Company, Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd, dok nadzor nad gradnjom vrši kompanija IRD Engineering S.R.L.

Izgradnja mosta finansira se iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).