Eurosjaj krenuo sa 3 zaposlena, sad ima 300 i širi se na region

0

Kompanija Eurosjaj iz Konjica krenula je sa tri zaposlena, a sada ih ima 300. Njihovi kupci su iz oblasti autoindustrije, elektro i metalne industrije, građevinskog sektora, tj. svih područja gdje postoji proizvodnja metalnih dijelova koje je potrebno zaštiti od korozije.

Kompanija se uspješno širi i na zemlje regiona.

Generalni direktor Eurosjaja, Jasmin Badžak, za BiznisInfo govori o aktivnostima kompanije, uvođenju novih tehnologija i planovima za naredni period.

Jasmin Badžak

– Počeli smo kao mala firma od 3 zaposlena svjesni da svaki uspjeh moramo zaraditi sami, ne očekujući od nekoga da nam nešto pokloni, niti da nam je neko nešto dužan. Kada ljudi shvate da moraju sami sebi obezbijediti posao i daljim napredovanjem tako pomoći lokalnoj zajednici, svima će nam biti lakše – kaže naš sagovornik. 

Prošla godina je za njih bila puna izazova i aktivnosti, uzevši u obzir da su u isto vrijeme pokrenuli nekoliko investicija u opremu, reorganizaciju proizvodnje, ali su na kraju, sumirajući sve okolnosti, zadovoljni.

Kompanija je osnovana 1996. kao jedna od prvih “Joint venture” aktivnosti u BiH a od  2012. je potpuno u bh. vlasništvu. Kako je izgledao vaš razvojni put od tada do danas?

– Firma je pokrenuta 1996. godine zajedno sa prijeratnim poslovnim partnerom u cilju obezbjeđenja egzistencije za našu porodicu uz korištenje znanja i iskustva mog oca koji je dugo godina radio u ovoj branši, te uspješno sarađivao sa g. Baunachom.

Uz iskustvo i znanje, te kvalitetan tehnološki servis našim kupcima, uspjeli smo postati značajan partner proizvođačima metalnih dijelova u BiH, ne samo snadbijevanjem proizvoda za površinski tretman metala, nego i pokretanjem vlastite uslužne galvanizacije.

Sa kojim kapacitetima raspolažete i koliko imate zaposlenih?

– Pokretanjem jedne proizvodne linije naši poslovni partneri su proširenjem svojih poslovnih aktivnosti “gurali” u dalja ulaganja, te da bi bili pouzadan partner i mogli pružiti kompletnu uslugu površinske zaštite metala, danas u našim proizvodnim pogonima imamo instalirane 23 različite tehnologija sa oko 300 zaposlenih.

Čime se sve bavite i za koje industrije radite?

– U našim proizvodnim pogonima pružamo usluge površinske zaštite metala od korozije. Imamo instalirane linije za pocinčavanje (galvansko i toplo pocinčavanje), niklovanje, krmiranje (dekorativno i tvrdo), kalajisanje, bakarisanje, mesingovanje, srebrenje, fosfatiranje, elektrostatsko lakiranje, kataforetsko lakiranje, te najnoviju tehnologija trovalentnog kromiranja.

Naši kupci su iz oblasti autoindustrije, elektro industrije, metalne industrije, građevinskog sektora, tj. svih područja gdje imamo proizvodnju u metalnih dijelova koje je potrebno zaštiti od korozije.

Radite za velike svjetske kompanije, konstantno investirate i povećavate broj zaposlenih. Time pokazujete da je i u Bosni i Hercegovini moguće uspješno poslovanje. Šta je vaš recept za opstanak na tržištu i uspjeh?

– Istina, možemo se pohvaliti i ponosni smo što smo pouzdan partner velikim i ozbiljnim kompanijama (domaćim i ino), ali je za to potrebna izuzetna požrtvovanost i stalna ulaganja – u opremu/tehnologija, ali i u ljudski faktor. Pružamo priliku mladim ljudima koji su spremni da uče da budu dio našeg tima i sa nama prevazilaze razne izazove i uspješno završavaju projekte.

Počeli smo kao mala firma od 3 zaposlena svjesni da svaki uspjeh moramo zaraditi sami, ne očekujući od nekoga da nam nešto pokloni, niti da nam je neko nešto dužan. Kada ljudi shvate da moraju sami sebi obezbijediti posao i daljim napredovanjem tako pomoći lokalnoj zajednici, svima će nam biti lakše.

Radujemo se uspjehu svake naše firme i svjesni smo koliko svaki uspjeh pozitivno utiče na naše okruženje.

Prepoznati ste kao kompanija koja veliku pažnju posvećuje uvođenju novih tehnologija u proizvodni proces. Šta je najnovija tehnologija koju ste uveli?

– Najnovija tehnologija je linija za trovalentno kromrianje elemenata, proizvedena po najnovijim zahtjevima ekologije. Proces šestovalentnog kromiranja je pri zalasku i po najnovijoj Direktivi za korištenje opasnih materija trebao bi biti ukinut u naredne 3-4 godine.

Mi smo pionir u ovoj tehnologiji, ali smo željeli da što prije krenemo i budemo spremni, a i zahtjevi autoindustrije već nameću ove standarde.

Jedna ste od bh. kompanija koja je unaprijedila svoje poslovanje uz podršku EBRD-a i EU kroz projekat “Podrška konkurentnosti malih i srednjih preduzeća u Bosni i Hercegovini (BiH-SME-CSF)”, a koji pomaže ovim preduzećima da uvedu potrebno unaprijeđenje u proizvodnim linijama i svoje poslovanje usklade sa EU direktivama u području zaštite okoline, profesionalnog zdravlja i sigurnosti, te kvalitete proizvoda i sigurnosti. Na koji način je poboljšano vaše poslovanje i ojačana konkurentnost na EU tržištu?

– Pomoć EBRD-a nije se samo odnosila na podršku finansiranju najnovije linije za trovalentno kromiranje, nego i kroz savjetodavne usluge njihovoih eksperata na reorganizaciji i digitalizaciji proizvodnje, te energetkom auditu gdje su nam date smjernice za energetsku učinkovitost i smanjenje potrošnje el. energije.

Koliko je usklađenost sa EU direktivama danas važna za uspješno poslovanje kompanija, naročito onih koje su izvozno orijentisane?

– To je osnovni faktor poslovanja. Auditi koje imamo od inostranih kompanija se zasnivaju na usklađenosti sa EU propisima i direktivama, jer oni žele da rade dugoročno i žele pouzdane partnere koji nemaju rizik od stopiranja proizvodnje.

Koji su Vaši planovi za razvoj poslovanja na domaćem, regionalnom i EU tržištu u 2020. godini?

– U 2020. godini krećemo sa dva nova brenda vezana za površinski tretman površina, koji nam donosi širi program, a koji je vezan za našu branšu. Sa ovim brendovima djelujemo i van tržišta BiH.

Da li će doći do otvaranja firmi u Srbiji, Hrvatskoj i Crnoj Gori o čemu je ranije bilo riječi?

– Otvorene su firme u Srbiji (Čačak) i Hrvatskoj (Zagreb) iz koje se opslužuje i Slovenija. Već su angažovani stručnjaci u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, te uz tehnološku pomoć i BiH nadamo se uspješnom proširenju na tržište regiona.