EU ima plan za pariranje kineskom ‘Pojasu i putu’

0

Ministri vanjskih poslova Evropske unije dogovorili su se u ponedjeljak da će pokrenuti globalni infrastrukturni plan koji bi povezao Evropu sa svijetom, što je posljednji korak nakon dogovora s Indijom i Japanom i sličnog obećanja Grupe sedam najbogatijih demokratija (G7).

Sumnjičavi prema inicijativi kineskog predsjednika Xi Jinpinga oko “Pojas i put” inicijative čiji je cilj infrastrukturno povezati Evropu sa Azijom u cilju većeg uticaja, EU je izašla sa formalnim planom za ambiciozno “povezivanje” od 2022. godine.

– Vidimo da Kina koristi ekonomska i finansijska sredstva kako bi povećala svoj politički uticaj širom svijeta. Beskorisno je kukati zbog toga, moramo ponuditi alternative – rekao je njemački ministar vanjskih poslova Heiko Maas novinarima na sastanku s kolegama iz EU u Briselu.

– Važno je da Evropska unija … usko koordinira sa Sjedinjenim Državama – rekao je.

EU je već potpisala partnerstva s Japanom i Indijom radi koordinacije transportnih, energetskih i digitalnih projekata koji povezuju Evropu i Aziju. I Tokio i Delhi zabrinuti su zbog kineske darežljivosti za koju zvaničnici kažu da tako drže siromašne zemlje u obavezi prema Pekingu jer su prisiljene boriti se s tako velikim dugovima, piše Radio Slobodna Evropa.

Putem razvojnih banaka, garancija za inicijalni gubitak privatnim kompanijama i nudeći iskustva zapadnih vlada, G7, čiji su se čelnici sastali u Engleskoj u junu, takođe žele osigurati veću transparentnost u infrastrukturnim partnerstvima.

U strategiji EU, nazvanoj “Globalno povezana Evropa”, ne spominje se Kina, a ministar vanjskih poslova Luksemburga Jean Asselborn upozorio je u ponedjeljak da se od Kine ne napravi protivnik, napominjući da su njemački proizvođači automobila svake godine prodavali više vozila u Kini nego u Njemačkoj.

Od 2013. Kina je pokrenula građevinske projekte u više od 60 zemalja, tražeći mrežu kopnenih i morskih veza sa jugoistočnom Azijom, Srednjom Azijom, Bliskim istokom, Evropom i Afrikom. Peking poriče bilo kakvu namjeru da projektuje moć i navode da se infrastrukturni koridor fokusira na potrebe običnih ljudi.