Partnerstvo industrijskog giganta i reprezentacije šalje snažnu poruku zajedništva, obnove i vjere u budućnost
Košarkaška reprezentacija Bosne i Hercegovine utakmicom protiv Kipra danas započinje nastup na Evropskom prvenstvu u košarci.
Početak nove priče
Važnu podršku dobila je od sponzora među kojima je i kompanija Energoinvest – nekadašnji industrijski gigant, a danas simbol transformacije i povratka na stare staze slave.
Partnerstvo koje je ozvaničeno nedavnim potpisivanjem ugovora sa Košarkaškim savezom BiH ne nosi samo ekonomski značaj, već i snažnu poruku o zajedništvu, obnovi i vjeri u budućnost.
Sportski duh i nacionalni ponos
Reprezentacija BiH, čiji su nastupi uvijek više od samog sporta, ulazi u evropsku elitu s podrškom domaće kompanije koja se odlučila vratiti ulozi pokrovitelja nacionalnih selekcija.
Igrači su svjesni da dres koji nose simbolizira cijelu naciju, a sada imaju i moćnog saveznika koji vjeruje da se samo zajedničkim snagama mogu postići veliki rezultati.
– Povratak Energoinvesta na veliku scenu je siguran u narednim godinama. Svi se sjećamo Energoinvesta koji je baštinio sport, davao podršku mladima, ulagao i prepoznao one vrijednosti koje se cijene. Ponosan sam što sam na čelu Košarkaškog saveza i što sam došao u priliku da sarađujem sa jednom ovakvom društveno odgovornom kompanijom – izjavio je nedavno Aid Berbić, predsjednik Košarkaškog saveza BiH.
Transformacija kompanije i nova energija
Energoinvest, nekada sinonim za industrijsku snagu Jugoslavije, godinama je bio opterećen stagnacijom i gubicima.
Dolaskom Mirze Ustamujića na čelo kompanije, priča je dobila sasvim drugačiji tok. Samo u prvom kvartalu 2025. godine kompanija je ostvarila dobit od gotovo sedam miliona maraka, dok je tržišna vrijednost porasla gotovo pet puta u manje od godinu dana, što Energoinvest ponovo svrstava među najbrže rastuće kompanije u regiji.
Ovo je samo početak novog starog Energoinvesta. Želimo da ohrabrimo građane i pokažemo da se vrijednosti mogu obnavljati, baš kao što se i sportski kolektivi vraćaju na velika takmičenja – istakao je direktor Ustamujić.
Sport i biznis imaju isti cilj
A uspjeh reprezentacije i uspjeh kompanije dijele istu nit – vjeru da se posvećenost, timski rad i vizija isplate.
Na tu povezanost sporta i biznisa ukazuje i naš sagovornik, gradonačelnik Sarajeva ali i jedno od najpoznatijih imena u istoriji bh. košarke Samir Avdić. On kaže kako saradnja daje višestruku korist i za privredu i za sport.
– Ja sam pobornik saradnje biznisa i sporta zato što ljudi koji su u biznisu kao i ljudi koji su u sportu mogu kroz svoj naporan rad i postignute rezultate pronaći dodirne tačke. Sportski uspjeh je uvijek vezan i za poslovni uspjeh i to je jedna dvosmjerna ulica – kaže za BiznisInfo.ba Avdić koji je u toku uspješne sportske karijere igrao u Košarkaškom klubu “Bosna”, evropskim klubovima kao što su “Unicaja Malaga” u Španiji, “PTT Ankara”, “Tofaş Bursa” i “Tuborg Izmir” u Turskoj. Osim toga bio je i član juniorske i seniorske košarkaške reprezentacije Jugoslavije sa kojima je bio prvak Balkana, Evrope i svijeta. Također, predstavljao je Bosnu i Hercegovinu u seniorskoj košarkaškoj reprezentaciji i bio njen kapiten, pa itekako dobro zna kolika je važnost podrške.
Dugoročna vizija
Naravno, nekad stvari ne idu baš kako ste planirali ni na sportskom ni na poslovnom planu ali generalno kada se postave prioriteti i jedne i druge strane i dogovore ciljevi to je nešto što donosi dogovor, smatra Avdić.
– Kad govorimo o zajedničkim ciljevima, jedna strana na primjer kaže imamo plan da naša reprezentacija prvi put u istoriji prođe u drugi krug Evropskog prvenstva i napravi taj veliki uspjeh, a druga strana kaže filozofija poslovanja naše kompanije slaže se s ovim visokim sportskim ciljevima i tu već dolazi do određenih dodirnih tačaka gdje se sport i biznis mogu spojiti. Mjesto susreta u ovom slučaju je uspjeh, poslovni i sportski. Tako da velika uzajamna podrška treba da postoji i bez uzajamnog razumijevanja i te podrške teško je doći do konačnog cilja – poručuje Avdić.
U svakom slučaju veliki je benefit za poslovni svijet kada se udruži sa kvalitetnim sportistima iz razloga što se onda taj njihov sportski uspjeh veže za one koji su dali podršku, smatra naš sagovornik.
Veliki s velikima
– To bi neko nazvao marketinškim trikom ali nije u pitanju nikakav trik nego upravo od strane biznisa dobro isplanirane aktivnosti: šta mi definitivno želimo za svoje proizvode, za svoje usluge, kako želimo da komuniciramo prema javnosti, kako taj neki ekstra proizvod želimo promovirati i sutra prodati krajnjem korisniku a svako će se identificirati sa kvalitetnim odnosno uspješnim vrhunskim sportskim rezultatom. Tako mi sada po dresovima naše košarkaške reprezentacije odnosno po sponzorima čija se imena nalaze na tim dresovima vidimo otprilike neke strateške obrise šta te kompanije žele dobiti od onih koje su uzeli za poslovne partnere – kaže nam Avdić.
Ovo razmišljanje potvrđuju i riječi Mirze Ustamujića, direktora Energoinvesta.
Snovi, strast, zastava…
– Kao što je Energoinvest decenijama predstavljao snagu i inovacije, tako i naši reprezentativci danas nose zajedništvo, predanost i odlučnost na parket. Oni su više od sportista, oni su ambasadori države i primjer kako se kroz rad, disciplinu i zajednički cilj može predstavljati Bosna i Hercegovina u najboljem svjetlu. Uspjesi reprezentacije donose radost i ponos naciji, ali i podsjećaju da je Bosna i Hercegovina zemlja koja ima snagu da se takmiči i pobjeđuj. Energoinvest je ponosni sponzor Košarkaške reprezentacije Bosne i Hercegovine i na terenu smo uz Zmajeve, jer na velikim takmičenjima se ne bori samo tim, već čitav narod, svi naši snovi, naša strast, naša zastava – kazao je Ustamujić ispraćajući kupljenu košarkašku reprezentaciju Bosne i Hercegovine na Evropsko prvenstvo.
I dok Energoinvest kao simbol bosanskohercegovačkog industrijskog razvoja i tradicije temelji svoj novi procvat na odgovornom upravljanju, optimizaciji procesa i jasnoj strategiji svrstavajući se time među najbrže rastuće kompanije u regiji, nadaju da veliki uspjesi čekaju i bh. košarkašku reprezentaciju. Nova proizvodnja transformatora pod brendom Energoinvest već je našla kupce u Njemačkoj, Belgiji, Velikoj Britaniji i drugim evropskim zemljama, a planira se i otvaranje novih pogona. Vjeruju da velike stvari čekaju i bh. Košarku te da će zajedno pisati samo lijepe priče i dostizati velike ciljeve.
Veliki su se udružili s velikima, kaže o ovoj saradnji Samir Avdić.
– Državna reprezentacija je nešto što vi zaista doživljavate kao veliko, to je vrhunac u sportskoj karijeri, da nastupate za državu u kojoj živite, u kojoj ste se rodili, a ako u tome imate i podršku velikih kompanija, odnosno ljudi koji su direktno ili indirektno i sami vaši navijači, to je upravo sinergija koja daje konačan rezultat. No čak i kada nema tog rezultata, budite uvjereni da su kompanije koje su sponzori u benefitu. Zašto? Iz razloga što čak i kada dobro ne ide, pokazuju da se veliki pridružuju da daju podršku i da se nivo kvaliteta podigne. I to je sasvim jedan normalan proces, jer proces razvoja i u biznisu i u sportu nije nešto što je kratkoročno. To je jedan maraton, to nije sprint, ozbiljne i velike kompanije čak ni ne razmatraju saradnju na kratke staze nego uvijek planiraju tri, pet, pa i sedam godina unaprijed… Zašto? Zato što oni u svom poslovnom portfoliju uvijek razmišljaju koliko traje razvoj nekog proizvoda ili usluge i računaju da u to vrijeme može da se razvije i određeni sportski uspjeh i rezultat – poručuje Avdić.
Pogled ka budućnosti
Kako reprezentacija BiH započinje nastup na Evropskom prvenstvu, podrška partnera poput Energoinvesta donosi ne samo finansijsku sigurnost, već i novu energiju.
To je priča o zajedništvu i tranziciji, o snazi da se iz perioda stagnacije zakorači u eru novih pobjeda – i na sportskom terenu i u privredi.
Ovo partnerstvo šalje jasnu poruku: Bosna i Hercegovina ima resurse, ljude i energiju da uspije. I kada industrijski div i sportski heroji koračaju zajedno, budućnost može izgledati svjetlija nego ikada.