Posljednjih mjeseci evidentna je ekspanzija gradnje hotela u Tuzli. U vremenu epidemije koronavirusa kada mnoge grane privrede bilježe gubitke i otpuštaju radnike, građevinari i hotelijeri pronašli su interes da nastave realizaciju ranije predviđenih ili započetih projekata.
Od ranije su gostima u ponudi na desetine objekata koji se koriste u svrhu iznajmljivanja.
– Naše analize pokazale su da su najčešći gosti hotela u vansezoni, u stvari, poslovni ljudi koji zbog svojih poslovnih obaveza, sastanaka, seminara ili edukacija imaju potrebu za smještajem u Tuzli. S druge strane, u sezoni to su najčešće domaći i strani turisti koje privlači atraktivna turistička ponuda našeg grada – kaže Nerma Halilčević, portparol „Tehnograd-company“ d.o.o. Tuzla.
U posljednjih deset godina evidentno je povećanje smještajnih kapaciteta u Tuzli. Pojedinci su u ovoj oblasti pronašli interes i razvili vlastite male biznise. Vlasnici velikih firmi, opet, odlučuju se na gradnju elitnih hotela kako bi gostima ponudili ekskluzivniju uslugu.
– Prije 2003. godine imali smo tri hotela. Sada imamo 30 hotela, motela, hostela. Tačka preokreta je bila gradnja prvog slanog jezera, a zatim drugog i trećeg slanog jezera, čitavog kompleksa Panonike i gradnja turističkih trgova i drugih turističkih sadržaja – kaže Jasmin Imamović, gradonačelnik Tuzle.
Prema podacima Turističke zajednice Grada Tuzla, obim prijavljenih smještajnih kapaciteta u posljednjih deset godina povećan je za 157%. U skladu s tim rastao je i broj noćenja, kao i njihova dužina.
– U 2019. godini bilježili smo rast od 6% noćenja, kako domaćih, tako i stranih turista u odnosu na 2018. godinu, a samim tim je povećana i prosječna dužina noćenja turista, pa je tako u 2018. godini ta dužina iznosila je 1,83, a u 2019. godini je iznosila 2,02 dana što ponovo ukazuje na pozitivan trend rasta turističkog prometa – ističe Irma Nišić, iz Turističke zajednice Grada Tuzla.
Za Panonska jezera prošla godina je bila rekordna po broju posjetitelja. Usljed aktuelne epidemiološke situacije, ova je njena suprotnost. Ipak, sa oko 37% prošlogodišnje posjete, Panonica je proteklih mjeseci ugostila oko 170 hiljada osoba. Gosti su iz cijele BiH, ali i zemalja u susjedstvu.
– Ovog ljeta se otvorilo tržište Srbije. Na neki način smo otkriveni od putničkih agencija koji su zaista organizovano u nekoliko navrata dolazili sa gostima u Tuzlu i ostajali su tu, ne samo jednodnevne izlete, nego i višednevne izlete – navodi Maid Porobić, direktor JKP „Pannonica“ Tuzla.
Neizvjesno je kada će granice zemalja u kojima smo ljetovali prethodnih godina ponovo biti otvorene za državljane BiH. Ova godina usmjerila nas je na domaće resurse i pomogla razvoj bosanskohercegovačkog turizma. Građevinari i hotelijeri su ovdje vidjeli svoju šansu. U Tuzli, koja i dalje nosi epitet isključivo industrijskog grada, turizam sve više preuzima primat, a zatvorene granice prilika su da period krize okrenemo u svoju korist.
Izvor: BHRT