PREDSTAVLJAMO Farmer.ba: Domaći proizvodi na svakoj trpezi

0

Specijalizovana stranica Farmer.ba na jednom mjestu okuplja domaće proizvođače hrane i pruža im priliku da predstave svoje proizvode. Kupcima omogućava da  lako i jednostavno u svojoj blizini pronađu proizvod za koji su zainteresovani.

– Ideja je nastala tako što sam pokušavajući obezbijediti provjereno domaća jaja za svoju kćer jedno jaje plaćao gotovo 5 KM. Naime, kada bih sračunao sve troškove koje je moja porodica imala prilikom slanja domaćih jaja iz Cazina za Sarajevo, uključujući i to koliko kilometara bi domaća hrana prešla dok bi od mjesta proizvodnje stigla do mog stola, shvatio sam koliko je ovaj poduhvat bespotrebno zahtjevan. Sa druge strane, nisam znao gdje bih u blizini mogao nabaviti provjereno domaće proizvode. Tako se rodila ideja o pokretanju projekta koji bi na jednom mjestu okupio proizvođače domaće hrane i povezao ih sa zainteresovanim kupcima – kaže za BiznisInfo Nermin Nadarević, osnivač prvog specijalizovanog portala za prezentaciju domaćih uzgajivača i proizvođača hrane Farmer.ba.

Interaktivna mapa domaćih proizvoda

Na ovoj stranici, domaći proizvođači dobili su priliku da javnosti predstave sve ono što proizvode i nude tržištu: od organske proizvodnje voća i povrća, različitih biljnih kultura, proizvodnje i prerade mesa i mliječnih proizvoda, ali i ostalih prehrambenih proizvoda kao što je domaća tjestenina i slično. Sa druge strane, građanima je omogućeno da sa par klikova pronađu proizvod koji ih interesuje i to u njihovoj blizini. Reakcije proizvođača domaće hrane na ovu inicijativu bile su izvanredne.

Farmer-mapa

Trenutno, u bazi su zastupljeni proizvođači iz Kantona Sarajevo no u narednim mjesecima i proizvođači iz cijele BiH će se naći u ovoj bazi.

– Izradom baze podataka o proizvođačima hrane imamo informacije šta se sve proizvodi u BiH, kao i uvid šta je potrebno određenim proizvođačima kako bi njihov proizvod bio što kvalitetniji. Farmerima u BiH nedostajala je ovakva prilika za prezentaciju. Istina je da postoje mnoge stranice na kojima su oni nudili svoje proizvode no ovo je prvi specijalizirani portal ove vrste, pojašnjava Nadarević. U narednim mjesecima, u bazi će se naći i proizvođači iz Unsko-sanskog kantona, srednje Bosne, Goražda, Hercegovine, itd – planiraju u Farmer.ba.

Nedovoljna promocija

Sve farmere i proizvode zastupljene u bazi ekipa portala Farmer.ba je obišla i uvjerila se u to na koji način rade. Sa njima je razgovarala i o tome kako se odlučuju na proizvodnju ali i o problemima koje imaju prije svega u plasmanu proizvoda na tržište.

– Sa jedne strane, na tržištu imamo veliku potražnju za domaćim proizvodima. Sa druge, imamo veliki broj malih proizvođača domaće hrane kojima nedostaje adekvatna edukacija i promocija kako bi se bolje pozicionirali na tržištu, odnosno odabrali  pravi proizvod i našli put do kupaca. Ne može, na primjer, cijelo selo uzgajati paradajz jer onda za njega neće biti dovoljno kupaca. Na kraju će se veliki dio morati baciti. Svako treba da razmotri svoje mogućnosti ali i vidi koja je to roba koja je tražena i koje nedostaje. Izuzetak su maline. Od malina bismo svi mogli živjeti, toliko je velika potreba na tržištu za ovim proizvodom – tvrdi Nadarević.

farmer-prepelica-jaja

Sve je popularniji i uzgoj prepeličjih jaja čija je ljekovitost i naučno dokazana

Problem malih proizvođača je i u tome što nemaju adekvatne kanale za promociju proizvoda. Mali broj njih koristi moderne tehnologije i društvene mreže koje su danas za većinu poslova i kompanija najbitniji kanal oglašavanja.

– Imate jako puno farmera koji imaju odlične proizvode i koji na kućnom pragu čekaju da komšija naiđe i to kupi. Kako će kupiti kada i on uzgaja isto – pita se Nadarević.

Neophodna edukacija

Iako kaže kako je poljoprivreda u Bosni i Hercegovini prilično zapostavljena kada je u pitanju podrška države o čemu govori i činjenica da na nivou BiH ne postoji jedinstveno ministarstvo koje bi se bavilo ovim pitanjima, Nadarević kaže kako država ipak nudi određene poticaje za pokretanje poljoprivrede i samozapošljavanje. No kao problem u tom kontekstu vidi činjenicu da mnogi od farmera nisu u dovoljnoj mjeri educirani kako bi na ova sredstva aplicirali.

– Moramo svi zajedno raditi na promociji domaće proizvodnje. Prije svega na edukaciji uzgajivača. Ali moramo ohrabrivati i one koji su nezaposleni da pokrenu vlastite poslove. Poljoprivreda je naša razvojna šansa, mi imamo toliko kapaciteta i uz adekvatne uslove mnogi nezaposleni koji su trenutno na birou mogli bi pokrenuti vlastitu proizvodnju i obezbijediti sebi sredstva za život.

Bojana Šutvić