Vlada Hrvatske kreće s projektom izgradnje drugog mosta za otok Krk. Hrvatske autoceste raspisale su tender za izradu dokumentacije za novi most sa spojnim cestama.
Most će biti cestovni i željeznički, a sezat će do novog terminala u Omišlju. I taj će se terminal tek izgraditi.
S rokom do 29. januara na tender HAC-a mogu se javiti firme zainteresirane za izradu studijske dokumentacije, dakle studije utjecaja na okoliš (SUO) i drugih dokumenata koji su potrebni kako bi se izdala lokacijska dozvola. Procjenjuje se da će taj trošak iznositi oko 600.000 eura, piše Novi list.
Prema planu trebat će tri godine da se izradi sva potrebna dokumentacija, te još dvije za izvođenje građevinskih radova.
– Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju stari most neće biti za sve to dovoljan. Zato je ovaj tender korak k izgradnji novog mosta – kaže ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.
Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzijan objašnjava da će se u ovoj fazi pripreme dokumentacije utvrditi vrsta konstrukcije novog mosta, dok voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić objašnjava kako će most biti dvoetažni, gornji sprat činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem spratu mosta.
Radi se o tzv. „sanduk konstrukciji“, što znači da most, s obzirom na dvojnu željezničko-cestovnu funkciju ne bi nužno bio mnogo širi od postojećeg, ali bi bio viši, odnosno bio bi na dva sprata.
Postojeći most Krk ostat će u funkciji i nakon gradnje novog.