Debitovao novi Range Rover

0

Britanska marka je predstavila novu, šestu generaciju popularnog SUV-a.

Nakon dvije godine otkako su viđeni prvi kamuflirani primjerci ovog noviteta, Range Rover je i zvanično stigao na scenu. Promjene su ozbiljne, iako tako zaista ne izgleda na prvi pogled.

Englezi nisu željeli da eksperimentišu sa izgledom. Novi Range Rover ostao je vjeran svom klasičnom stilu, tako da nema nekakvih velikih vizuelnih izmjena. Pogotovo ukoliko se novi SUV sagleda sa prednje strane i boka, gdje su sve promjene zaista male i suptilne. Zadnji kraj vozila je potpuno drugačija priča – ovdje je primijenjen potpuno minimalistički stil sa vertikalno orijentisanom svjetlosnom grupom.

Land Rover je omogućio dvije varijante Range Rovera – standardno izdanje i sa produženim međuosovinskim rastojanjem. Takođe, dostupne su tri konfiguracije oko sjedišta – sa četiri, pet ili sedam jedinica.

Novi Ranger Rover ima mogućnost upravljanja na zadnjim točkovima koji se mogu pomjeriti za sedam stepeni, tako da se poboljšava manevrisanje pri nižim ali i višim brzinama. Šesta iteracija britanskog SUV-a biće dostupna u trimovima na koje smo već navikli: SE, HSE, Autobiography i SV koji će predstavljati najprestižniju varijantu.

Paleta motora

Range Rover dolazi sa poprilično velikim brojem dostupnih agregata – čak tri benzinca, isto toliko dizelaša i dva plug-in hibrida. Svi motori su upareni sa sistemom blagog hibrida i pogon se prenosi na sve točkove.

Plug-in hibridi nose oznake P440e i P510e, i kod oba sklopa uloga SUS bloka pripada rednom šestocilindrašu radne zapremine 3 litra. Potonja baterijska verzija raspolaže sa čak 510 ks, što omogućava da Range Rover stigne do “stotke” za 5,6 s. Baterija kapaciteta od 38,6 kWh omogućava EV autonomiju kretanja od 100 km.

Krunu ponude kada je riječ o pogonskim jedinicama kod novog Range Rovera čini benzinski V8 agregat sa superpunjačem. Ovaj motor dostavlja čak 530 ks i 750 Nm, što mamutskom SUV-u (2.585 kg) pruža odlične performanse – pa se ubrzanje do “stotke” završava za samo 4,6 s, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Ova verzija je u prethodnoj generaciji bila vrlo popularna u SAD kao i u Kini.

Britanci su potvrdili da će Range Rover dobiti i potpuno električnu varijantu, a ona bi trebalo da se nađe na tržištu kroz dvije godine, piše AutoRepublika.