Automobil se svakodnevno vozi na struju, puni tokom noći, dok se motor sa unutrašnjim sagorijevanjem koristi po potrebi, uglavnom za duža putovanja.
Ipak, prema najnovijem istraživanju, vlasnici ovog tipa vozila uglavnom ne pune svoj automobil, pa time više zagađuju, ali i sebi stvaraju veće troškove.
Iskreno, nije ni čudno da ljudi kupuju plug-in hibride i onda ih ne pune. PHEV radi kao klasičan automobil na benzin ili dizel, ali sa manjom potrošnjom, tako da zapravo i ne morate da ga priključite, ali bi vjerovatno bilo lijepo da je to nekako potrebno i obavezno.
PHEV je u osnovi tradicionalni hibrid, osim činjenice da možete da ga punite na punjaču i na taj način dobijete kilometre bez emisije štetnih gasova i potrošnje goriva. Naravno, plug-in hibridi su skuplji od benzinaca i dizelaša, pa čak i od klasičnih hibrida, pa se zato postavlja pitanje zašto ljudi kupuju ovu vrstu automobila kada ne planiraju da ga redovno pune.
Razlog se krije u nešto većim državnim subvencijama, pa su na taj način mnogi kupili plug-in hibrid po povoljnijoj cijeni i sada ga koriste kao da je klasičan benzinac ili dizelaš. Njemačka je ovo shvatila i riješila da ukine subvencije za plug-in hibride.
Prema najnovijem izvještaju koji je objavio Green Reports, mnogi vozači ne koriste svoje plug-in hibridne automobile kako je namijenjeno. Rezultati istraživanja koje je sprovedeno u Sjedinjenim Američkim Državama pokazuju da je realan broj pređenih kilometara na struju 25 do 65 procenata manji nego što ova vozila omogućavaju. Pored toga, vozači PHEV vozila imaju 42 do 67 procenata veću potrošnju od one koja je fabrički deklarisana.
Skoro svaki automobil na tržištu koji je dostupan u PHEV izdanju, ima i verziju sa klasičnim hibridnim pogonom. Baš zbog toga je čudno zašto mnogi kupuju plug-in hibride, a zatim ih koriste kao običnog hibrida ili benzinca. Jedini razlog su veće subvencije za PHEV vozila, a bez velikodušne finansijske pomoći od strane države, plug-in hibridi bi vjerovatno izumrli.
Izvor: Nova.rs