Citroën je u saradnji s producentima filmskih kuća Pathé i Trésor Films i francuskom izdavačkom kućom Les Éditions Albert René kreirao prvu „konceptnu kočiju“, izrađenu u Galiji, po uzoru na legendarno vozilo 2CV.
Citroën je ponovo uspio da prikaže osnovne vrijednosti marke – udobnost, tehnologiju i odvažan stil.
Za Citroën je ovo potpuno nova vrsta saradnje, jer je posebno za potrebe ovog filma osmišljena i izrađena „konceptna kočija“. Timovi dizajnerskog odjeljenja marke Citroën učestvovali su u projektu od samog početka, ali su za realizaciju imali samo tri mjeseca. Uobičajeno je da od prvih skica do izrade konceptnog vozila prođe godinu dana.
„Susret ove dvije legende francuske kulture bio je, naravno, nesvakidašnji i izuzetan. Timovi marke Citroën i filma Asterix sarađivali su od samog početka uz veliko međusobno poštovanje. Ponudila nam se zaista jedinstvena prilika da od ničega stvorimo i izradimo prvu konceptnu kočiju, a pri tom smo se i odlično zabavljali! Rezultat je oda legendarnom modelu 2CV, koji predstavlja Citroën u svoj njegovoj veličini“, istakao je Pierre Leclercq, direktor dizajniranja marke Citroën.
Model 2CV je zbog svoje prepoznatljive siluete poznat po čitavom svijetu i dio je francuske kulture i nasljeđa. U filmu Asterix i Obelix: Srednje kraljevstvo „konceptna kočija“ je reinterpretacija modela 2CV i prikazuje način života galskih junaka. Timovi dizajnera marke Citroën uspjeli su prikazati osnovne vrijednosti marke – udobnost, tehnologiju i odvažan stil – u stilu Asterixa. Rezultat njihovog rada je karakteristična linija koja se ističe od svih ostalih, ovjes od želuca divlje svinje, krovni prozor, farovi po inspiraciji galskih kaciga kojima se pale krijesnice natopljene čarobnim napitkom i točkovi s recikliranim odbojnicima koje krasi slavna dvostruka strelica.
„Konceptna kočija“ nastupa u raznim sekvencama filma. Odlomak filma, u kojem se junaci pripremaju na odlazak iz sela i putovanje u Kinu, prikazuje sve junake na pragu velike avanture. Cetautomatix zatim predstavlja Obelixu kočiju i pokazuje mu najnovije inovacije koje je izradio za nesmetano putovanje. Nekoliko kasnije, Cezarova vojska stiže u Kinu gdje je na prvom reklamnom plakatu na državnoj granici promovirano najbolje prijevozno sredstvo tog vremena, to je model 2CV, moćna kočija izrađena u Galiji koju pokreću dva konja. To je posveta poznatom Citroënovom reklamnom filmu koji je snimljen na Kineskom zidu.
Izuzetnost ovog partnerstva na kraju uveličava i najnoviji Citroënov logotip koji posebno za ovu priliku krase krilca Asterixove kacige.
IZA KULISA
Gore spomenuta saradnja odvijala se i iza kamere. Citroën je za vrijeme snimanja dao timu filma Asterix na raspolaganje vozni park od deset potpuno elektrificiranih vozila: tri vozila ë-C4, tri priključna hibridna C5 Aircross, dva vozila ë-SpaceTourer, jedan Ami i jedno vozilo ë-Jumpy.
Naime, održivi razvoj bio je ključni aspekt u stvaranju ovog filma. Vozni park električnih automobila, koji je obezbjedila marka Citroën, bio je dio napora filmskog tima za dekarbonizaciju. Istovremeno, tim je pozvao na saradnju agenciju koja je uvela određene mjere za smanjenje otpada u što većem obimu. Tako su, na primjer, kostimi ponovo iskorišteni u druge svrhe, a kartonska ambalaža je reciklirana, čime je ušteđeno dvije tone drva.
„Filmska kuća Pathé nikada od sada nije nikada obavila nijedno snimanje sa tako velikim voznim parkom električnih automobila. Osim vozila, Citroën nam je pomagao i u postavljanju stanica za punjenje u bojama filma Asterix koje su nazvali TOUTELECTRIX. Naravno, mnogi od brojnih učesnika morali su se naviknuti na novi način mobilnosti, ali naš tim se odlično nosio s izazovom. Na osnovu ovog uspješnog iskustva, uvjereni smo da ćemo takav vozni park uključiti i u sljedeće produkcije“, dodao je Yohann Stoll, direktor partnerske saradnje, marki i sponzorstva kod Pathé Films.
PARTNERSTVO KAKVOG JOŠ NIJE BILO
Citroën i Asterix. Dva imena koja su sastavni dio francuske kulture. Marka Citroën, koju je 1919. godine osnovao André Citroën, obilježila je historiju automobila sve od modela Traction, 2CV do CX. Danas ovaj proizvođač automobila utire put mobilnosti budućnosti s novim vozilom Ami i naravno najnovijim konceptnim vozilom Oli.
Asterix je serija stripova koju su 1959. godine prvi put u časopisu Pilote objavili autor teksta René Goscinny i ilustrator Albert Uderzo. Izdavačka kuća Les Éditions Albert René je vlasnik i upravitelj svih autorskih prava za objavljivanje pustolovina ovog malog galskog ratnika. Kompanija izdaje stripove i podržava nove projekte koji se zasnivaju na Asterixu, uključujući filmove i crtane filmove. Do danas je prodano 390 miliona albuma na 111 jezika i dijalekata po čitavom svijetu.
Zajedno s Citroënom dijeli izuzetnu sposobnost da s osjećajem za komediju spaja širok spektar gledatelja, jer je Citroën jedna od rijetkih automobilskih marki koja u svojim reklamnim porukama koristi neobičan humor.
Dugačko putovanje Asterixa i Obelixa u Kinu podsjeća i na Citroënovu ekspediciju središnjoj Azijom koju poznajemo i pod imenom Žuto krstarenje, a koja se odvijala od 4. aprila 1931. do 12. februara 1932. i povezivala Beirut s Pekingom. Ovo je nakon prelaska Sahare i Crne ekspedicije već treća takva automobilska ekspedicija na inicijativu Citroëna.
Film će po prvi put biti prikazan u Francuskoj 1. februara 2023. godine, a zatim i na međunarodnom nivou.