Close Menu
  • Početna
  • Ekonomija
  • Finansije
  • Investicije
  • Kompanije
  • Banke
  • Auto
  • Biznis cafe
Facebook X (Twitter) Instagram
Najnovije vijesti
  • Petar Ćorluka gradi hotelsko carstvo: Ima 4 objekta u BiH i Hrvatskoj, peti uskoro otvara vrata
  • Snažan rast namjenske industrije FBiH: 212 miliona KM prihoda, slijede nove fabrike i proizvodi
  • Veliki turistički projekat u BiH: “Kraljevo naselje” na 57 hektara, planirani hoteli i kuće za odmor
  • Mensur Mulalić: Od porodične radionice do uspješne kompanije, životna priča Cazinjanina koji je sve gradio vlastitim rukama
  • Ovo je baza iz koje će Lidl snabdijevati cijelu BiH: Objekat velik kao 8 fudbalskih terena
  • Grand kafa podržava filmsku umjetnost i sa mladim talentima stvara partnerstva
  • Šta se dešava s Mercatorom: Slovenski div zatvara prodavnice širom zemlje, prodaje čak 50 nekretnina
  • USK: Za razvoj četiri poslovne zone dodijeljeno 780.000 KM
  • Hajriz Brčvak preko svojih sarajevskih kompanija dobio veliki posao: Proizvodnja vrijedna 275 miliona eura
  • Nekada siromašan rudarski kraj, danas poslovna sila: “Grad milionera” kreće u nove velike investicije
Biznis InfoBiznis Info
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
  • Početna
  • Ekonomija
  • Finansije
  • Investicije
  • Kompanije
  • Banke
  • Auto
  • Biznis cafe
Biznis InfoBiznis Info
Home»Život i stil»Čitanje knjiga produžava život
Život i stil

Čitanje knjiga produžava život

BiznisInfoBy BiznisInfo18/01/2017Nema komentara2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email

Dosadašnja istraživanja su pokazala da čitanje knjiga koristi ljudima na mnogo načina, fizički, mentalno i intelektualno. Sada, u novoj studiji, potvrđeno je da ljudi koji čitaju knjigu oko 30 minuta dnevno, žive oko 2 godine duže od onih koji to ne čine.

Do sada smo svi bili upoznati s time da knjige mogu obogatiti naše živote, ali da one imaju i zdravstvene prednosti baš i nismo. Da li to znači da, ne samo čitanje knjiga, već i čitanje novina ili časopisa je zdravo za nas?
Istraživači s Univerziteta Yale School of Public Health izradili su studiju kojom su pokušali odgovoriti na to pitanje.Do sada su brojna istraživanja pokazala da opuštanje uz dobru knjigu poboljšava socijalne vještine kroz poboljšanje sposobnosti čitaoca da „osjeti“ misli i osjećaje drugih.Istraživači s Univerziteta Sussex u Engleskoj otkrili da je čitanje “najefikasniji način da se prevlada stres” – čak i bolje od slušanja muzike ili odlaska u šetnju.

 

Čitanje također dokazano održava um oštrim, a može smanjiti mentalni pad od 32%, što pomaže u prevenciji Alzheimerove bolesti.
Šta govori nova studija o čitanju?
Za potrebe novog istraživanja, istraživači s Univerziteta Yale, obradili su podatke o 3,635 ljudi u dobi od 50 i više godina. Učesnici su bili podijeljeni u 3 grupe – oni koji nisu čitali knjige, one koji su čitali do 30 minuta na dan i one koji su čitali duže od 3,5 sata nedjeljno.
Učesnici koji su najviše čitali bile su žene visoko obrazovane i s visokim prihodima.Istraživači tvrde da čitatelji knjiga čini se imaju “značajnu prednost preživljavanja” nad ljudima koji ne čitaju knjige. Studija nije precizirala da li su čitatelji koristili knjige ili uređaje poput tableta, ali općenito je zaključak da su ljubitelji knjige živjeli u prosjeku 2 godine duže od ne-čitatelja.
Naime, istraživači su otkrili da su ljudi koji su čitali do 3,5 sata nedjeljno imali 17% manje izglede da će umrijeti tokom perioda od 12 godina koliko je studija trajala, u odnosu na učesnike koji nisu čitali knjige. Rezultati su bili isti, bez obzira na dob, rasu, zdravstvenu procjenu, depresiju, posao i bračni status učesnika.
U usporedbi s onima koji nisu čitali knjige, oni koji su čitali više od 3,5 sata nedjeljno imali su stopu smrtnosti manju od 23%. Slična povezanost pronađena je i među onima koji su čitali novine i časopise, s tim da je period produženog života bio nešto niži. Čitatelji novina živjeli su duže u prosjeku 23 mjeseca. (Hipokrat.ba)

Podjeli:

  • Share on X (Opens in new window) X
  • Share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Share on Pinterest (Opens in new window) Pinterest
  • Share on Tumblr (Opens in new window) Tumblr
  • Share on Telegram (Opens in new window) Telegram
  • Share on Reddit (Opens in new window) Reddit
  • Share on LinkedIn (Opens in new window) LinkedIn
  • Share on WhatsApp (Opens in new window) WhatsApp
najnovije

Petar Ćorluka gradi hotelsko carstvo: Ima 4 objekta u BiH i Hrvatskoj, peti uskoro otvara vrata

16/08/2026

Snažan rast namjenske industrije FBiH: 212 miliona KM prihoda, slijede nove fabrike i proizvodi

16/08/2026

Veliki turistički projekat u BiH: “Kraljevo naselje” na 57 hektara, planirani hoteli i kuće za odmor

16/08/2026
IZDVOJENO

Prozore ne birate za jednu sezonu: Šta „Made in Germany“ znači za naredne decenije?

12/08/2026

Dani osiguranja u BiH 2026: Novi rizici traže nova znanja, partnerstva i odgovore

11/08/2026

m:tel NetBiz donosi veće brzine za još uspješnije poslovanje

10/08/2026
Tagovi
SASEIzvozVolkswagenzapošljavanjeinvesticijebiznis vijestiBLSEHrvatskaautomobiliVlada FBiHBanketurizamtop pričeBingoNaftaNjemačka
O Nama

BiznisInfo je najposjećeniji poslovni portal u BiH. Pružamo najbolje i najbrže informacije iz oblasti biznisa i finansija. Donosimo savjete za uspjeh i informacije o investicijama u BiH.

Kontakt

© Sva prava pridržana, Agencija Number One, Sarajevo. WEB Development KGDevs.com

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Loading Comments...