Neće biti naplate putarine i mostarine na Pelješkom mostu

0

Hrvatska je sinoć spojila zadnji segment Pelješkog mosta – 250 tona težak čelični komad a reporter RTL-a je na gradilištu u mjestu Brijesta razgovarao s hrvatskim ministrom saobraćaja Olegom Butkovićem.

“Osjećamo se svi ugodno i sretno i zadovoljno jer je ovo veliki dan. Spaja se hrvatski teritorij nakon više od 300 godina, a spajamo i Pelješki most, jedan od najvećih mostova u Evropi. Znamo što on znači za Hrvatsku”, kazao je Butković.

“Bilo je objektivnih razloga zašto nije izgrađen do sada, znamo da je 2009. došla velika finansijska kriza. Evropski fondovi su nam omogućili da gradimo velike infrastrukturne projekte, jedan od njih je i Pelješki most, a 85 posto su bespovratna sredstva. Nije to samo most, to je 30 kilometara pristupnih cesta. Nakon današnjeg svečanog obilježavanja spajanja hrvatskog teritorija radovi će se nastaviti dalje. Ići će se na dovršetak mosta i pristupnih cesta, a iduće godine prije turističke sezone ćemo ga otvoriti i pustiti u promet”, kazao je Butković.

Dodao je da bi iduće godine u junu trebali biti napravljeni svi radovi.

“Neće biti naplate cestarine i mostarine nikada. To je bio uslov kod evropskog finansiranja. Hrvatske ceste će upravljati mostom, održavati ga i nikakvih problema oko toga neće biti. Nakon ovoga se projekt privodi prema kraju”, rekao je Butković.

Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić otkrio je zašto se most spaja baš u ponoć.

“Razlozi su tehničke prirode. Znamo i sami da su temperaturne oscilacije važne kod gradnje ovakvih elemenata jer postoje oscilacije u materijalu. Iskustvo dosadašnje je da u vremenu od 23 do 24 sata da je ta temperatura najoptimalnija za izgradnju”, kazao je.

Škorić je kazao i da je plan da se do kraja juna iduće godine završe pristupne ceste.

“Ne volim govoriti pristupne ceste jer se radi o jedinstvenom projektu cestovnog povezivanja južne Dalmacije. To je 32 kilometra složene prometnice. Kada govorimo o mostu govorimo o 2,4 kilometra. Radi se i most preko Malostonskog zaljeva, koji je blizu 500 metara dužine, 4 velika tunela”, kazao je Škorić.