Brodogradilište u vlasništvu bh. grupacije među prvima u svijetu proizvelo električnu jedrilicu

0

Proizvođač višestruko nagrađivanih jedrilica Salona, AD Brodovi, među prvima u svijetu započeo je s ugradnjom električnog motora u plovila proizvedena u ovom solinskom brodogradilištu. Prvi električni motor ugrađen je u Salonu 380 koju su isporučili u julu ove godine.

Hrvatski Jutarnji list piše da je pandemija koronavirusa poremetila velike planove za premijeru ovog plovila koji je izgradilo brodogradilište koje je u vlasništvu jedne od najvećih bosanskohercegovačkih kompanija – Prevent grupacije.

Zbog toga će prezentacija broda biti održana početkom iduće godine u Americi.

U Salonu 380 ugrađen je Oceanvolt elektromotor snage 10 kW koji energiju dobiva iz 30.4 kWh baterija. Autonomija plovila je 25 nautičkih milja pri brzini od 6,2 čvora. Kada je plovilo na moru baterije se mogu puniti pomoću solarnih panela i hidrogeneratora. Solarni paneli pokrivaju veliku većinu palubne površine a hidrogenerator pomoću propelera puni baterije kada plovilo jedri iznad 4,5 čvora.

Veći broj narudžbi

– Salona 380 cilja na segment privatnih vlasnika koji imaju jedriličarsko iskustvo. Brod je izuzetno brz i udoban za krstarenje, a na tržištu se ne nudi puno sličnih plovila. Sve više država podržava ugradnju električnih motora brojnim olakšicama tako da smatramo i nadamo se da ćemo u sljedećih pet godina imati veći broj narudžbi s električnim motorom nego li s dizel motorom. Implementirali smo ih u sve naše aktualne modele Salona 33, Salona 35, Salona 380, Salona 41 i Salona 46 – pojasnio je predsjednik Uprave AD Brodova Marin Donadini.

U pogonima AD Brodova su pri kraju gradnje i prve Salone 46 a njihovo predstavljanje održat će se krajem oktobra ili početkom novembra.

Brodogradilište u ovom trenutku zapošljava 45 radnika. Godišnje proizvode oko 15 plovila. Donadini napominje da investitora i potencijalnih kupaca u ovome trenutku ne nedostaje unatoč činjenici što je proces prodaje otežan zbog trenutne globalne zdravstvene krize koja komplicira putovanja i komunikaciju s klijentima.

D.H.