Pandemija koronavirusa uticala je na odluku Vanjskotrgovinske komore BiH da dogodine, prvi put u posljednjih 11 godina, ne podrži izlaganje bh. firmi iz oblasti namještaja na grupnom štandu Bosne i Hercegovine na najznačajnijem sajmu iz ove oblasti – Imm 2021 u Kölnu, kazala je za Oslobođenje Lejla Međedović, savjetnica za izvoz drvnog sektora u VTK-u BiH.
– Međutim, nastojat ćemo kompanije podržati u propagandnom smislu, kroz reklamiranje u austrijskom stručnom časopisu za namještaj i interijer Wohnkultur iz Beča. Na ovaj način, jedan broj bh. firmi bit će, u predsajamskom periodu, promoviran kroz printano i digitalno izdanje časopisa auditoriju većem od 12.000 stručnih čitalaca na tržištima Austrije i Njemačke. S obzirom na to da je Wohnkultur medijski partner sajma Imm Cologne 2021, časopis će biti dostupan zainteresiranim posjetiocima i na samom sajmu, od 20. do 23. januara 2021. godine. Naš cilj kroz ovaj vid podrške bh. kompanijama je da se zadrži pažnja poslovnih partnera i kupaca čak i ako firme nisu fizički prisutne na sajmu – pojasnila je Međedović.
Poznato je da je pandemija uticala na sajamsku djelatnost, da se ona umnogome promijenila, prije svega, način održavanja sajmova, te su brojni ovakvi događaji u proteklom periodu preseljeni u virtuelni svijet. Jedan od takvih bio je i online sajam Match&Furnish 2020.
– Sajam Match&Furnish 2020. prvi je događaj ove vrste koji je organizirala Vanjskotrgovinska komora BiH kao odgovor na otežan pristup ciljnim tržištima u doba pandemije, kao i radi nesmanjene potrebe bh. firmi za poslovnim povezivanjem i internacionalizacijom. Na online sajmu je sudjelovala 21 bh. firma u svojstvu izlagača, te 61 posjetilac iz 19 zemalja svijeta – istakla je Međedović.
Prema njenim riječima, ukupno je održano 108 b2b sastanaka i to virtuelno – putem videolinka.
– Na taj način učesnici su mogli upoznati sagovornike, razmijeniti informacije o svojim poslovnim potrebama i dogovoriti eventualne modalitete saradnje. Po dosadašnjim anketama, vidjeli smo da su učesnici, kako izlagači, tako i posjetioci online sajma, iskazali zadovoljstvo kvalitetom održanih sastanaka i ocijenili da kod jednog broja partnera postoji potencijal za poslovnu saradnju – naglasila je Međedović.
Kako je dodala, pozitivna povratna informacija učesnika VTK-a BiH dala je zeleno svjetlo da i ubuduće nastavi razvijati digitalne usluge podrške internacionalizaciji bh. kompanija.