Bh. firma punom parom gradi najskuplju cestu u Hrvatskoj

0

Gradnja je procijenjena na gotovo 460 miliona kuna (oko 120 miliona KM). Cesta D 403 – koja se gradi u Rijeci – trenutno je jedan od najvažnijih i najskupljih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj.

Njome će se povezati kontejnerski terminal riječke luke, odnosno buduće Zagrebačko pristanište, s autocestom A7 kao dijelom transevropske saobraćajne mreže.

Vrlo teška i zahtjevna gradnja procijenjena je na gotovo 460 miliona kuna (oko 120 miliona KM), javlja HRT.

Punom parom radi se na, kako je mnogi zovu, “najskupljoj cesti u Hrvatskoj”. Cijelu deceniju čekalo se na njenu realizaciju. Kružne raskrsnice, vijadukti i tunel koji se proteže ispod gradskih naselja jedinstven je u Hrvatskoj.

Podsjetimo da ovu cestu gradi konzorcij Kolektor, GP Krk i sarajevski Euro-Asfalt.

– Dolazimo do tunela Podmurvice koji je 1.263 m dugačak i zahtjevan jer je napravljen u gradskoj sredini. Imamo dva vijadukta – Mlaka dugačak 150 m i Piopi dugačak 315 m – rekao je Martin Abramović iz Hrvatskih cesta.

Cesta znači razvoj kompletnog hrvatskog saobraćajnog pravca, ističe prvi čovjek Lučke uprave.

– Tako će ova cesta biti vezana na kontejnerski terminal, pokrivat ćemo čitavo zaleđe Evrope, ali isto tako ćemo povezati tu cestu kroz današnje lučko područje, sutra ćemo taj prostor izvući iz lučkog područja s rivom, imat ćete prsten oko grada Rijeke – ističe direktor Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

Vrtoglavi rast cijena iziskuje određeni rizik u rješavanju svih zacrtanih planova.

– Povećanje cijena materijala, energenata i sirovina pritišću likvidnost svakako i tu smo u pregovorima s investitorima i nadamo se da ćemo ubrzo naći neko rješenje za bar djelomično pokrivanje tih troškova – rekao je Sanjin Purić iz GP-a Krk.

Drugi izazov u ostvarivanju ovog kapitalnog projekta koji Evropa financira s 85 posto jest nedostatak radne snage. Dio radne snage uvoze tako da na ovom gradilištu ima radnike iz Turske, Indije i Bosne i Hercegovine.

Projekt izgradnje ceste D403 počeo je sredinom 2020., a planira se završiti potkraj juna sljedeće godine, kada bi i gužve na riječkim saobraćajnicama trebale postati istorija.