Banke će u narednim danima definisati detalje olakšica

0

Banke u BiH su više nego svjesne problema i udara koji ekonomija doživljava sa pojavom i širenjem koronavirusa, kazala je danas Sanela Pašić, predsjednica Upravnog odbora Udruženja banaka u BiH.

Banke žele i bit će partneri, svojim klijentima, pravnim i fizičkim licima, kao i Vladi, uduženju poslodavaca, i svom supervizoru u prevazilaženju ovih problema na način da će dati kreditne olakšice svojim klijentima.

– Naš supervizor je propisao osnovni okvir u kojem te olakšice treba da se definišu i ta odluka će vjerovatno stupiti na snagu danas ili sutra. Ono što je zadatak bankara u ovim danima jeste da uzmu taj okriv i da definišu precizno njegovu sadržinu. Dakle da odgovore na pitanje kome se daje koja modifikacija, kako se daje, koji je proces i tako dalje – kazala je Pašić.

Proces je dosta komplikovan, potrebno je nekoliko dana da se to definiše, ali suština je da će se banke povoditi sljedećim principima u odlukama:

Prvi je da žele maksimalno pomoći svima koji su ugroženi ovim virusom, bez obzira o kojoj se skupini klijenata radi.

Drugi princip je da žele održati kao prioritet zdravlje klijenata.

– Znate da kad banke dogovaraju nove ili mijenjaju postojeće kredite da to uključuje puno sastanaka, posjeta bankama, dokumentacije itd. Naša je namjera uprostiti te akvinosti da ima što manje fizičkog kontakta, što manje papira i konsulatacija, u odnosu na ono što nam zakon dozovljava – kazala je Pašić.

Treći princip je održati stabilnost bankarskog sektora.

– Ovaj sektor, kao i svaki drugi u ovoj situaciji doživljava usporavanje prihoda i krizu. Davanje olakšica je dodatno preuzimanje tereta iz ekonomije, koji mi želimo i možemo uraditi iz razloga što imamo dobar kapital i likvidnost, ali treba naći pravu mjeru i održati sektor stabilnim, jer sami znamo da bilo kakva destbilzaciji sektora može produbiti finansijsku krizu – naglasila je.

Držeći se ovih princima banke pristupaju procesu.

U narednim danima banke će se baviti definisanjem svih detalja. Kada se to završi, svaki klijent će putem web stranice banke ili drugim kanalima biti informisan tačno šta treba da radi.