Autoput Banja Luka – Doboj bit će gotov 2017. godine, prvih 36 km u prometu ovog ljeta

0

Autoput Banja Luka – Doboj bit će gotov 2017. godine, a prvih 36 km biće u prometu već ovog ljeta. Kako je potvrđeno za Klix.ba, dionica autoputa na pravcu od Doboja do Prnjavora tokom ljeta će biti otvorena za saobraćaj. Ova dionica duga je 36,6 kilometara, a njena izgradnja finansirana je kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 180 miliona eura.

“U prethodnom periodu, aktivnosti izvođača su bile koncentrisane na završetak izvođenja radova na temeljenju stubova za zvučne barijere i ugradnji asfaltih slojeva, nastavak završnih radova na izgradnji nadvožnjaka duž cijele trase, ugradnji odvodnje s kolovozne površine, uključujući i izgradnju separatora, sanaciji kosina sa gabionima i kamenim nabačajem, izgradnju odmorišta ‘Brkića Voda’, radovima na regulaciji riječnih tokova, postavljanju odbojnih ograda te ostalim povezanim radovima”, objašnjeno je iz Autoputeva RS. Autoput Banja Luka – Doboj

Izvođač radova je konzorcij sačinjen od firmi Integral inženjering Laktaši i Granit Skoplje, koji su, svako sa svoje strane, angažovali i desetine podizvođača, tako da je izgradnja pomenute dionice u proteklom periodu osigurala posao za više od 1.000 radnika. Autoput Banja Luka – Doboj

Od Banje Luke do Prnjavora

Radovi na dionici autoputa Banja Luka – Doboj na pravcu od Banje Luke do Prnjavora zvanično su počeli 1. septembra 2014. godine. Riječ je o dionici dugoj 35,3 kilometra, čija je izgradnja finansirana kreditom Evropske investicione banke, u iznosu od 160 miliona eura, a na kojoj će biti izgrađena 52 objekta.

“Jedan od većih objekata na ovoj dionici je most Vrbas koji će se nalaziti između trećeg i četvrtog kilometra autoputa Banja Luka – Doboj. Osim toga, na ovoj dionici planirana je i izgadnja vijadukta Mahovljani koji će se nalaziti na samom početku trase autoputa. Izvođač radova je isti kao i na prvoj dionici, tj. konzorcij firmi Integral inženjering iz Laktaša i Granit iz Skoplja. U ovoj građevinskoj sezoni, izvođač je nastavio geotehničke radove, dio zemljanih radova (iskop humusa, široki iskop, obrada podtla, izrada nasipa) i radove na izradi drenaže, kao i na izgradnji objekata”, rečeno je iz Autoputeva RS. Autoput Banja Luka – Doboj

Ukoliko sve bude teklo po planu, tvrde iz Autoputeva RS, cijeli autoput Banja Luka – Doboj bi do kraja 2017. godine trebao biti otvorena za saobraćaj u kompletnoj dužini od 72 kilometra.

Planovi

U okviru realizacije projekta izgradnje mreže autoputeva u Republici Srpskoj, Autoputevi RS su ušli u razgovore sa tri kineske kompanije koje su zainteresovane za izgradnju tri putna pravca. Riječ je o autoputevima na pravcu Banja Luka – Mliništa (Glamoč), zatim na pravcu Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi i na kraju Brčko – Bijeljina – granica sa Srbijom. Autoput Banja Luka – Doboj

“Za izgradnju autoputa na pravcu od Banje Luke do Mliništa, odnosno u prvoj fazi od Glamočana do Puta AVNOJ-a zainteresovana je kineska kompanija Synohidro corporation ltd sa sjedištem u Pekingu. Kineski partneri su u saradnji s Autoputevima RS pripremili potrebnu dokumentaciju, neophodnu za završne pregovore sa kineskom bankom Exim o kreditnom sporazumu, kojim bi bio finansiran ovaj infrastrukturni projekat. Dokumentacija i ugovor proslijeđeni su banci na evaulaciju. U međuvremenu, Autoputevi RS otpočeli su preliminarne razgovore sa China Shadong international Economic & Tehnical Cooperation Group Ltd. o saradnji na izradi projektne dokumentacije i izgradnji autoputa Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi (prva faza Banja Luka – Prijedor), kroz model javno-privatnog partnerstva ili koncesije.

Pomenuti putni pravac dio je i Prostornog plana Republike Srpske, a riječ je o dionici ukupne dužine 80 kilometara, odnosno u prvoj fazi, na pravcu od Banje Luke do Prijedora, dužine 50 kilometara. Pored ovog, Autoputevi RS sprovode aktivnosti na pripremi još jednog važnog projekta, odnosno izgradnji autoputa Brčko – Bijeljina – granica sa Srbijom. Za ovaj putni pravac ozbiljan interes iskazali su predstavnici još jedne kineske kompanije – ‘China Road and Bridge Corporatin'”, zaključeno je iz Autoputeva RS.

Koridor 5C i E 661

Pored novih pravaca, Autoputevi RS traže rješenje za izgradnju autoputa Doboj – Vukosavlje, na Koridoru 5C, a istovremeno Autoputevi RS očekuju pozitivne vijesti iz Zagreba o realizaciji projekta izgradnje mosta preko rijeke Save, kod Bosanske Gradiške, koji bi postojeći autoput E 661 Bosanska Gradiška – Banja Luka povezao s panevropskim koridorom H, odnosno autoputem Zagreb – Beograd. (Klix)