Apple na vrhu liste nainovativnijih kompanija

0

Izvještaj The Boston Consulting Group o najinovativnijim u 2016. godini ukazuje na potrebu da kompanije uravnoteže internu i vanjsku inovaciju kako bi smanjile otpor usvajanju novih znanja koja dolaze izvan organizacije.

Apple, Google, Tesla i Microsoft su zadržali prva četiri mjesta na The Boston Consulting Groupovoj godišnjoj anketi najinovativnijih kompanija a skokom od četiri mjesta Amazon se popeo na peto mjesto top liste. Netflix i Facebook priključili su se deset najboljih po prvi put, skokom od 15, odnosno 19 mjesta, prenosi Poslovni.hr.

Ovogodišnja lista je zaista globalna, 34 kompanije su iz Sjedinjenih Američkih Država, deset je evropskih a šest azijskih. Takav regionalni miks predstavlja značajan pomak inovativnosti u korist američkih kompanija koje zauzimaju 68 posto top liste, dok su u 2013. zauzimale 44 posto.

BCG je proveo anketu među više od 1500 izvršnih direktora zaduženih za inovacije u cijelom nizu zemalja i različitih industrija, jedanaesti put od 2004. godine, kad je prvi put provedena anketa.  U godišnjem izvještaju nazvanom „The Most Innovative Companies 2016: Getting past ‘Not Invented Here'“ BCG otkriva koje su kompanije vodeći izvršni direktori izglasali za najinovativnije i istražuje potrebu kompanija da inovacije uvode u vlastitu organizaciju izvana.

“Kako se tržišta mijenjaju sve brže a tehnologija i u tradicionalnim industrijama postaje ključni faktor prevage, nespremnost da se inovacije preuzimaju izvan organizacije može biti pogubna za kompanije”, izjavio je BCG partner i koautor izvještaja Andrew Taylor“Kompanije koje su najuspješnije u inovacijama balansiraju između vlastitih inovacija i onih koje preuzmu izvana. Pametno i efikasno skeniraju ideje koje dolaze izvan organizacije i spretno ih uvode u vlastito poslovanje”.

Istraživanje je otkrilo da je jaz između najboljih inovatora i njihovih slabijih konkurenata baš u spremnosti da preuzmu ideje izvana. Najbolji inovatori analitičniji su u pretraživanju ideja, njih čak 65 posto pronalazi nove ideje na društvenim mrežama, kao i big data analizom, dok istu stvar radi samo 14 posto slabijih konkurenata. Najbolji inovatori su fleksibilni u tome kako uvode inovacije u svoje poslovanje, pa ih čak 66 posto kaže kako nove ideje pronalaze kroz partnerstva s vanjskim kompanijama, dok to čini tek 22 posto slabijih konkurenata.

Prema BCG partneru i koautoru izvještaja Michaelu Ringelu, inovatori sve više usvajaju napredne analitičke alate kako bi prepoznali ključne tehnologije koje trebaju licencirati ili kako bi prepoznali mete za preuzimanje. Na taj način skraćuju cikluse razvoja proizvoda i procesa, čime stiču prednost nad konkurentima, naglašava Ringel.

Takve kompanije nastoje iskoristiti prednosti vanjskih inovacija, a u kompaniju ih unose putem različitih tehnika, strukturalnih i kulturoloških. “Vodeći se inovatori strukturalno i kulturološki bore protiv stava kako ono što nije smišljeno unutar kompanije ne treba koristiti”, pojašnjava BCG partner i koautor izvještaja Hadi Zablit.

Najbolji inovatori spajaju tradicionalne i nove pristupe usvajanja inovacija.  Tako inovacije pronalaze kroz korporativne venture capital investicije ali i putem inkubatora. Vodstvom vlastitim primjerom pak uspješno poučavaju svoje organizacije kako usvojiti inovaciju koja je došla izvana, kaže Zablit.

Ovakvo tumačenje utemeljeno je u podacima. Na primjer, među najboljim novatorima, njih 62 posto koristi inkubatore, dok iste koristi samo 13 posto loših inovatora. Čak 80 posto najboljih inovatora smatra da su njihove kompanije otvorene i spremne na saradnju, dok sebe takvim smatra tek 22 posto loših inovatora.