Agrokomerc svaki dan dobije po jednu bitku: Kreće izvoz na iračko tržište

0

Izmirene plaće, povećanje kapaciteta, proboj na nova tržišta – ovako je stanje u dijelu Agrokomerca, velikokladuškog prehrambenog giganta, približno mjesec dana nakon što ga je kupila kompanija AS Group i formirala firmu AC FOOD.

Direktor AC FOOD-a Smail Korajlić za Al Jazeeru kaže kako rehabilitacija Agrokomerca teče dosta dobro i sve se odvija po planu.

Moram priznati da sam pomalo iznenađen brzinom revitalizacije pojedinih segmenata poslovanja. Izvoz je sjajno krenuo. Osim izvoza u Hrvatsku, ovih dana kreće i prvi kontejner naših proizvoda u Irak. Svaki dan dobijemo u AC FOOD-u po jednu bitku, i to je jako važno, ističe on.

Fadil Bihorac, predsjednik Nadzornog odbora Agrokomerca, također kaže kako su radnici zadovoljni, i oni koji su bili u Agrokomercu kada je kupljen, ali i oni koji su novoangažirani.

Radnici su zadovoljni jer su plaće redovne, proizvodnja ide u skladu sa planiranim aktivnostima. AC FOOD je ispoštovao sve što su preuzeli kao obaveze. Ono što je bitno ponovo istaći je da su svi radnici preuzeti i sve obaveze su izmirene.

Nove linije proizvodnje

 Korajlić kaže kako je AC FOOD zaposlio 15 novih radnika, te kako će se pokretanjem novih proizvodnih programa steći uvjeti za dodatna zapošljavanja.

Teško je u ovom trenutku govoriti o ukupnim investicijama. Međutim, sa aspekta naših ciljeva važno je da najprije pokrenemo linije proizvodnje i brandove koji će omogućiti stabilno poslovanje i razvoj. Pokrenuli smo i program saradnje sa kooperantima. Plan je da ove godine otkupimo oko 200 tona jagoda za poznatog kupca, zatim 50-70 tona kornišona, kao i manje količine povrća za vlastite potrebe, odnosno za proizvodnju supa i začina. Moram kazati da se već na početku susrećemo sa nedovoljnim odzivom, naveo je.

 Linije proizvodnje, prema ranijim najavama, trebale bi biti pokrenute i u onim pogonima koji nisu radili od početka rata u Bosni i Hercegovini.

Po projekciji koju su oni iz AC FOOD-a predstavili, bit će pokretanja proizvodnje u nekim pogonima gdje proizvodnja za sada nije zastupljena. Očekujemo da bude mnogo više zastupljena proizvodnja gdje je ona održiva i do kraja ove godine očekujem da će krenuti proizvodnja u tri do četiri pogona koji nisu radili od rata naovamo, kaže Bihorac za Al Jazeeru.

Dodaje kako se vrše pripreme za proizvodnju i otkup povrća i voća koji idu u proces proizvodnje.

Ukoliko se sve bude odvijalo po dinamici kako je dogovoreno i otvoreni pogoni, bit ćemo u poziciji da primimo nove radnike. Sve što će biti krastavca na tržištu, projekcije su da se otkupi. Tek stvaramo sliku otkupa sa terena, malo se kasno ušlo za ugovorni odnos sa kooperantima, no nije se moglo brže zbog svih procedura. Vrlo je bitno da su stvoreni uvjeti i da su osposobljene hladnjače i neće se desiti da su proizvođači bacali krastavac jer nije imao ko da ga otkupi i nije bilo za skladištenje prostora, ističe naš sagovornik.

 Tops dominira

Sve što se moglo pokrenuti u ovom trenutku, mi smo pokrenuli, kaže Korajlić.

Uz biskvit Tops, sa kojim imamo velike planove i kod kojeg planiramo značajne inovacije i dalji prodor na tržišta, tu su još i konditorski program, zatim program čokolade, začina i supa, objašnjava.

Naša strategija je da sa puno malih ili većih koraka pokrenemo što više raspoloživih kapaciteta Agrokomerca. Budemo li tako radili, svi zajedno u našoj Krajini možemo samo biti na dobitku.

Bihorac dodaje kako biskvit Tops standardno dobro ide.

Radit će se na njegovom redizajnu i daljem unapređenju kvalitete. Otišao je na neka tržišta gdje ranije bio, a trenutno ima veoma dobar nivo proizvodnje koji nije bio ovoliki ni prije rata, ističe.

On navodi kako će uskoro doći i novi proizvodi, poput keksa, krekera, čokolade, ali i oživljavanje nekih starih, poznatih, sve sa visokim nivoom kvalitete.

Kreće sa proizvodnjom začina Vegedor koji je i prije rata rađen, kao i sa proizvodnjom čokoladnog namaza koji je, odgovorno tvrdim, kvalitetniji od Nutelle koja dolazi u BiH. Po kvaliteti, bit ćemo zasigurno kvalitetan, ali pošteni tržišni rival i svima poručiti kako se treba igrati na tržištu jer ćemo podići kvalitet, zaključuje Bihorac.