Stiv Džobs je uradio mnogo toga za uspjeh. Naučio je tehnike meditacije, čitao neobične knjige i slušao 10 pjesama koje su ga inspirirale i motivisale.
Pomagao je i hiljadama drugih ljudi da postanu uspješniji i tokom tog procesa stvorio je jednu od najinovativnijih kompanija svih vremena.
Između ostalog, to je postigao redovno postavljajući svom timu ova pitanja:
Šta ne funkcioniše?
Šefovi rijetko kada postavljaju ovo jednostavno pitanje iz dva razloga: prvo, žele da izbjegnu upiranje prstom, i drugo – fokusiranje na problem, a ne na rješenje ima tendenciju da sroza moral.
Nažalost, izbjegavanje ovih pitanja može prouzrokovati da mali problemi koji ostaju nespomenuti prerastu u konkretan problem.
Džobs je riješio tu dilemu tako što je sazivao radnike, postavljajući im pitanja “Šta ne funkcioniše?” i potom “Šta funkcioniše?” To mu je pomoglo da stekne uvid u problem i da iskoristi novu perspektivu kako bi donio najbolju odluku, piše Poslovni puls.
Zašto ne funkcioniše?
Većina šefova zazire od ovog pitanja jer ne žele da ulaze previše u detalje, i jer žele da izbegnu da to pitanje preraste u besmislenu raspravu o tome ko je kriv. No Džobs je bio svjestan da postavljanje pitanja “zašto” za ograničenja dizajna, proizvodnje i distribucije je ono što otvara vrata stalnoj inovaciji.
Prema jednoj priči, Džobs je koristio to pitanje da bi podstakao u to vrijeme nezamislivu ideju o lansiranju ajfona bez fizičke tastature.
Da li je ovo najbolje što se može učiniti?
Ovo pitanje je briljantno i djelotvorno zbog onog što podrazumijeva i načina na koji inspiriše. Kada ga je Džobs postavio, implicitno je konstatovao dvije stvari: prvo, da zna da radnik dobro obavlja svoj posao, i drugo, da se neće zadovoljiti bilo čime što je ispod njegovog najboljeg mogućeg performansa.
Ovo pitanje podstakne radnike da se ili obavežu kvalitetu svog rada, ili da revidiraju plan od početka.