3 najčešće greške prilikom pokretanja vlastitog biznisa

0

Statistika kaže da veliki broj startapa doživi neuspjeh. Kako ne biste i vi bili dio te statistike, a planirate da se oprobate u preduzetničkim vodama, obratite pažnju na najčešće greške prilikom pokretanja sopstvenog biznisa.

I dok će vam na putu izgradnje sopstvenog poslovanja biti bezbroj prepreka od strane tržišta, konkurencije i drugih faktora, vodite računa da sami sebi ne pravite problem. Tri najčešća navodi Bizlife.

Predugo čekate da naplatite svoj posao

Ne upadajte u zamku čekanja određenog broja pratilaca na društvenim mrežama ili pretplatnika na kanalima, prije nego što naplatite svoju poslovnu ideju. Ovo je jednostavno gubljenje zarade. Nikada nije pravi trenutak, a čekanje je samo trošenje vremena i novca. Ne pravite toliku uvertiru da biste pritisnuli dugme za aktivaciju.

Odugovlačenje izaziva anksioznost. Morate da shvatite da je tržište preduzetnika malo i borbeno i da sa njim što prije morate ući u koštac. Počnite prodaju i vidite kako stojite i gdje ste.

Loša ideja

Da li ste ’okusili’ svoju poslovnu ideju? Nećete vjerovati ali većina nije. Prije prodaje morate čuti što više mišljenja i na kraju krajeva morate sami iskusiti ono što prodajete. Najveći problemi su da proizvod ili ne može da riješi problem za koji je namijenjen ili nije dovoljno drugačiji od gomile konkurentskih proizvoda na tržištu, koje je dolaskom interneta postalo cijeli svijet. Zbog masovnosti jedino što vaš proizvod ili usluga moraju da budu jeste – jedinstveni.

Ne slušate korisnike

Korisnici vaših proizvoda i usluga su razlog postojanja vašeg bizisa. Bez njih nema vaše prodaje, a kasnije ni biznisa. Veoma je važno da slušate i čitate šta oni imaju da kažu. Da li se njima dopada proizvod ili ne i zašto, šta o njemu misle i kako možete da ga unaprijedite? Nije dovoljno samo da ih saslušate već i da zaista shvatite i primijenite to što vam govore. Aktivirajte ih dodatno kako biste podstakli njihovo iznošenje mišljenja.