Izgradnja druge dionice Koridora 5C kroz Republiku Srpsku – od Rudanke do Putnikovog brda, poznate kao Dobojska obilaznica – suočava se s nizom ozbiljnih problema koji bi mogli dodatno produžiti rokove i povećati troškove projekta.
Vršilac dužnosti direktora “Autoputeva Republike Srpske” Radovan Višković obišao je gradilište i upozorio da je gradnja ove ključne saobraćajnice trenutno u zastoju zbog geoloških komplikacija, ali i administrativnih prepreka koje proizlaze iz činjenice da trasa prolazi kroz oba entiteta.
Težak geološki teren zaustavio napredak tunela Putnikovo brdo 1
Tokom obilaska radova, Višković je ušao u tunel Putnikovo brdo 1 gdje je, kako kaže, izvođač naišao na materijal koji nije bio predviđen projektom.
– Ovo je krucijalan objekat koji mora biti završen. Izvođač je nakon 450 metara iskopa naišao na lošu geološku sredinu. Uz sve napore, promjene projektne dokumentacije i tipova podgrada, nismo mogli riješiti pucanje betona i povećano slijeganje konstrukcije – rekao je Višković, prenio je BN TV.
Marko Salapura, odgovorno lice za gradnju na obilaznici, pojašnjava da je glavni problem nestabilna geologija i visok nivo podzemnih voda, zbog čega je angažovan dodatni konsultant koji će obaviti nova istraživanja i predložiti rješenja.
Drugi tunel prelazi entitetsku liniju – nema građevinske dozvole
Dodatni problem javlja se kod tunela Putnikovo brdo 2, koji jednim dijelom prelazi entitetsku liniju prema Federaciji BiH.
Za taj tunel još uvijek nije izdata građevinska dozvola, iako, prema Viškoviću, postoje obećanja iz FBiH da će se problem hitno rješavati.
– Ovdje se javlja prepreka koju je nametnuo bivši visoki predstavnik oko zabrane raspolaganja državnom imovinom, pa nisu u poziciji izdati dozvolu. Radimo na rješenju, imamo uvjeravanja da će to biti završeno – kaže Višković.
Mogući rast troškova i produženje rokova
Zbog svih komplikacija, očekuje se da će izgradnja tunela Putnikovo brdo 1 i 2 poskupjeti, a rokovi će gotovo sigurno biti produženi.
Projekat finansira Evropska banka za obnovu i razvoj uz grant Evropske komisije, a situaciju nadgleda i renomirana međunarodna nadzorna kuća iz Italije.
– Ovdje imate pet strana: izvođača, investitora, nadzor, Vladu RS i Ministarstvo. Svi zajedno moramo doći do rješenja – rekao je Višković.
U narednim danima očekuju se novi sastanci kako bi se donijele odluke o nastavku radova i saniranju tehničkih i administrativnih prepreka.


