U trenutku kada globalna potražnja za brodskim motorima snažno raste, a poslovni rezultati jedne od njegovih najmoćnijih industrijskih kompanija nikad nisu bili bolji, Volkswagen iznenada planira prodati Everllence, nekadašnji MAN Energy Solutions.
Vijest je odjeknula industrijom i otvorila brojna pitanja – posebno jer dolazi usred tranzicije prema zelenim tehnologijama.
Zbunjujuće naslijeđe brenda
Everllence (bivši MAN Energy Solutions) proizvodi pogonske sisteme i industrijska postrojenja, a njegovi brodski motori pokrivaju skoro polovinu svjetske trgovine na moru. Drugim riječima – radi se o jednom od najutjecajnijih, ali i najnevidljivijih stubova globalne ekonomije.
Kako bi se stavila tačka na višedecenijsku konfuziju, kompanija je u junu promijenila ime u Everllence. No, upravo u trenutku rebrendiranja stigla je neočekivana vijest: Volkswagen razmatra prodaju kompanije, piše WirtschaftsWoche.
Od nafte ka zelenoj energiji
Novo ime – spoj riječi “ever” i “excellence” – trebalo je označiti novi smjer kompanije. Everllence ubrzano razvija tehnologije koje će zamijeniti teška loživa ulja:
- preradu i modernizaciju brodskih pogona,
- elektrolizere za zeleni vodik,
- sisteme za hvatanje ugljika (CCS),
- industrijske dizalice topline gigantskih razmjera.
Ipak, prema podacima SEEbiz-a, oko 80% prihoda i dalje dolazi iz tradicionalnih pogona i brodskih motora, dok je tržište zelenih goriva u pomorstvu tek na početku svog razvoja.
Brojevi koji zbunjuju – zašto prodaja uprkos uspjehu?
Ono što najviše zbunjuje analitičare jeste činjenica da Everllence ostvaruje rezultate koje malo koja industrijska firma može postići:
- 4,3 milijarde eura prihoda u 2024.
- 340 miliona eura operativne dobiti – osam puta više nego 2020.
- 15.000 zaposlenih u 50 zemalja.
Rast je snažan, a kompanija je duboko uključena u energetsku tranziciju.
Dizalica topline koja može grijati 50.000 domaćinstava
Jedan od najambicioznijih projekata koji Everllence razvija već sada govori o budućnosti firme:
U Oberhausenu se gradi najveća riječna industrijska dizalica topline u Evropi, vrijedna 280 miliona eura, koja bi trebala grijati 50.000 domaćinstava koristići toplinu iz rijeke Rajne. Ako dobije sve dozvole, projekat bi mogao biti pušten u rad 2028. godine.
Šta VW želi postići?
Prema analitičarima, Volkswagen se možda okreće vlastitim prioritetima – električnim vozilima, baterijama i autonomnoj mobilnosti. Everllence, iako profitabilan i strateški važan, kotira kao „non-core“ poslovanje u novoj strategiji grupacije.



